|
|
Teraz jest Cz, 26 gru 2024, 07:02
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 6 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Rochuu
Roz-kreca się
Dołączył(a): Pn, 13 mar 2017, 21:17 Posty: 16
|
Alternatywne zakończenia
Na pudełku RiC zauważyłem napis alternatywne zakończenia. Czy takowe znajdują się w grze ?
_________________ RIP CoS2 [*] Lubię dank memes i Reksia
|
So, 18 mar 2017, 16:57 |
|
|
Czarnoksieznik
Mistrz Administracyjnej Magii
Dołączył(a): So, 24 sty 2009, 15:23 Posty: 1751 Lokalizacja: z Angmaru
Naklejki: 17
|
Re: Alternatywne zakończenia
Właściwie... tak i nie. Tak, gdyż faktycznie istnieje siedem alternatywnych zakończeń. Nie, gdyż prawie niczym się one od siebie nie różnią, a przy tym gracz nie ma żadnego wpływu na to, które otrzyma - jest to wybierane losowo na początku gry.
_________________Głupcze! Żaden śmiertelny mąż nie jest w stanie mnie zabić! Teraz GIŃ!Jeśli widzisz ten kolor, uważaj - administrator ma Cię na celowniku.
|
So, 18 mar 2017, 18:49 |
|
|
Kaczor Dziennikarski
Norman
Dołączył(a): Wt, 11 sie 2020, 03:51 Posty: 226 Lokalizacja: Gdzie go wiatr tudzież środki komunikacji miejskiej poniosą
|
Re: Alternatywne zakończenia
Niekoniecznie. Jestem w stanie wyobrazić sobie sytuację, w której końcówka jest inna, ale globalnie efekty są identyczne i bez problemu zaraz potem mogłaby następować kolejna część. Nie mówiąc, że KC w kolejnych częściach się nie pojawiała, więc mogłoby się z nią stać cokolwiek - różne zakończenia mogłyby opierać się na przykład na tym, jak potoczą się losy KC. Gdybyśmy powiedzmy wybrali niebieską kość na początku, akcja działaby się z początku w rzeczywistym świecie (czy KC nie była rzeczywista? Może raczej powinienem napisać "świat baboli?"), ale koniec końców mogłaby powstać potrzeba odwiedzenia KC i pokonania tam TKTPM zagrażającego podwórku. Wtedy gra mogłaby wyglądać podobnie (nie trzeba by wszystkiego programować od początku), ale gra zamiast przepytywania czarodziejów polegałaby na, przykładowo, uwalnianiu ich z rąk "generałów" TKTPM i kończyć się dajmy na to walką ze zdrajcą w Magixie, który obrał sobie na siedzibę. Zatem zakończenie jest takie, że uratowaliśmy KC, ale jest ona zniszczona i jej mieszkańcy biorą się za jej odbudowę, podczas której w skarbcu TKTPM odnaleziony zostaje stary list itd. Trochę inne zakończenie. Jeszcze w innym przypadku możemy pomyśleć o wersji, gdzie Reksio dołącza do zdrajcy i musi mu przyprowadzić wszystkich czarodziejów, żeby wykorzystać ich magię do otwarcia szkatułki - w finale nie będzie więc walki z TKTPM, znowu mamy inne zakończenie. Pewnie da się wymyśleć jeszcze kilka takich wersji. Także myślę, że dałoby się pogodzić alternatywne zakończenia z faktem, że po RiC działaby się jeszcze dalsza fabuła, tylko po prostu wymagałoby to masy pracy i tworzenia niemalże drugiej gry.
_________________Mój avatar narysował MRX, za co jestem mu bardzo wdzięczny
|
So, 13 lut 2021, 22:18 |
|
|
ignuses
Się Odezwał
Dołączył(a): N, 7 mar 2021, 10:09 Posty: 1 Lokalizacja: Gdańsk
|
Re: Alternatywne zakończenia
Zakończenia są wybierane losowo. Wszystko zależy od tego, jak potoczy się historia. Mam kilka swoich faworytów, ale uważam że te z happy endem są najlepsze.
_________________Czy potrzebujesz przeczytać recenzję najnowszego filmu? A może sięgnąć do recenzji gry komputerowej? Z nami otrzymasz szeroki dostęp do wybranych recenzji różnego rodzaju tworów kultury. Zobacz https://pl.ign.com/
|
N, 7 mar 2021, 10:42 |
|
|
Hurricane
Roz-krecony
Dołączył(a): Pt, 13 lis 2020, 13:05 Posty: 148 Lokalizacja: Kryjówka Kapłona Hurricane'a.
|
Re: Alternatywne zakończenia
Według mnie takie zakończenia są częściowo prawdą, bo możemy wylosować wszystkich 7 czarodziejów z osobna jako TKTPM, ale w zasadzie to tylko zmiana końcówki gry, ewentualnie zmiana Tego, Który Tak Potwornie Mąci i to tyle. Podsumowując, takie alternatywne zakończenia są teoretycznie prawdą, ale pod względem kodu, ale w rzeczywistości raczej nie.
_________________"Łaska Boga Twaroga jest... naprawdę olbrzymia."
|
N, 7 mar 2021, 11:06 |
|
|
Lojalfan
Roz-kreca się
Dołączył(a): Pn, 8 lut 2021, 17:44 Posty: 10
|
Re: Alternatywne zakończenia
Proste. Dla przykładu Arkham City: możemy jako Catwoman opuścić miasto z pieniędzmi zamiast uratować Batmana, wtedy gra wczytuje ostatni zapis po napisach końcowych. Inny przykład - Rayman 2: możemy wybrać skarb w tym mrocznym levelu zamiast lekarstwa, wtedy wracamy z powrotem do wyboru po krótkiej custcence. Wiedźmin 2 wydaje mi się najlepszym przykładem nieliniowości w grach. Akt 2 to praktycznie dwa osobne rozdziały i niestety nie wydaje mi się, żeby to jakoś pozytywnie wpłynęło na jakość gry. Niezależnie od naszego wyboru obie wersje mają niedopowiedzenia i braki w fabule uzupełniane dopiero po przejściu go na drugi sposób. Na 100% wolałbym dodatkowy rozdział, który trzeba ukończyć i developerzy chyba doszli to tego samego wniosku, bo w Wiedźminie 3 nasze decyzje wpływają już tylko na losy niektórych postaci nie zmieniając za bardzo ogólnego rozwoju fabuły.
|
Wt, 9 mar 2021, 18:23 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 6 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|
|