Teraz jest Cz, 26 gru 2024, 07:02



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Alternatywne zakończenia 
Autor Wiadomość
Roz-kreca się
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 13 mar 2017, 21:17
Posty: 16
Post Alternatywne zakończenia
Na pudełku RiC zauważyłem napis alternatywne zakończenia. Czy takowe znajdują się w grze ?

_________________
RIP CoS2 [*]
Lubię dank memes i Reksia


So, 18 mar 2017, 16:57
Mistrz Administracyjnej Magii
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 24 sty 2009, 15:23
Posty: 1751
Lokalizacja: z Angmaru
Naklejki: 17
Post Re: Alternatywne zakończenia
Właściwie... tak i nie.
Tak, gdyż faktycznie istnieje siedem alternatywnych zakończeń.
Nie, gdyż prawie niczym się one od siebie nie różnią, a przy tym gracz nie ma żadnego wpływu na to, które otrzyma - jest to wybierane losowo na początku gry.

_________________
Obrazek
Głupcze! Żaden śmiertelny mąż nie jest w stanie mnie zabić! Teraz GIŃ!
Jeśli widzisz ten kolor, uważaj - administrator ma Cię na celowniku.
Spoiler:


So, 18 mar 2017, 18:49
Norman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 11 sie 2020, 03:51
Posty: 226
Lokalizacja: Gdzie go wiatr tudzież środki komunikacji miejskiej poniosą
Post Re: Alternatywne zakończenia
Niekoniecznie. Jestem w stanie wyobrazić sobie sytuację, w której końcówka jest inna, ale globalnie efekty są identyczne i bez problemu zaraz potem mogłaby następować kolejna część. Nie mówiąc, że KC w kolejnych częściach się nie pojawiała, więc mogłoby się z nią stać cokolwiek - różne zakończenia mogłyby opierać się na przykład na tym, jak potoczą się losy KC. Gdybyśmy powiedzmy wybrali niebieską kość na początku, akcja działaby się z początku w rzeczywistym świecie (czy KC nie była rzeczywista? Może raczej powinienem napisać "świat baboli?"), ale koniec końców mogłaby powstać potrzeba odwiedzenia KC i pokonania tam TKTPM zagrażającego podwórku. Wtedy gra mogłaby wyglądać podobnie (nie trzeba by wszystkiego programować od początku), ale gra zamiast przepytywania czarodziejów polegałaby na, przykładowo, uwalnianiu ich z rąk "generałów" TKTPM i kończyć się dajmy na to walką ze zdrajcą w Magixie, który obrał sobie na siedzibę. Zatem zakończenie jest takie, że uratowaliśmy KC, ale jest ona zniszczona i jej mieszkańcy biorą się za jej odbudowę, podczas której w skarbcu TKTPM odnaleziony zostaje stary list itd. Trochę inne zakończenie. Jeszcze w innym przypadku możemy pomyśleć o wersji, gdzie Reksio dołącza do zdrajcy i musi mu przyprowadzić wszystkich czarodziejów, żeby wykorzystać ich magię do otwarcia szkatułki - w finale nie będzie więc walki z TKTPM, znowu mamy inne zakończenie. Pewnie da się wymyśleć jeszcze kilka takich wersji. Także myślę, że dałoby się pogodzić alternatywne zakończenia z faktem, że po RiC działaby się jeszcze dalsza fabuła, tylko po prostu wymagałoby to masy pracy i tworzenia niemalże drugiej gry.

_________________
Mój avatar narysował MRX, za co jestem mu bardzo wdzięczny :love:


So, 13 lut 2021, 22:18
WWW
Się Odezwał

Dołączył(a): N, 7 mar 2021, 10:09
Posty: 1
Lokalizacja: Gdańsk
Post Re: Alternatywne zakończenia
Rochuu napisał(a):
Na pudełku RiC zauważyłem napis alternatywne zakończenia. Czy takowe znajdują się w grze ?


Zakończenia są wybierane losowo. Wszystko zależy od tego, jak potoczy się historia. Mam kilka swoich faworytów, ale uważam że te z happy endem są najlepsze.

_________________
Czy potrzebujesz przeczytać recenzję najnowszego filmu? A może sięgnąć do recenzji gry komputerowej? Z nami otrzymasz szeroki dostęp do wybranych recenzji różnego rodzaju tworów kultury. Zobacz https://pl.ign.com/


N, 7 mar 2021, 10:42
WWW
Roz-krecony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 13 lis 2020, 13:05
Posty: 148
Lokalizacja: Kryjówka Kapłona Hurricane'a.
Post Re: Alternatywne zakończenia
ignuses napisał(a):
Rochuu napisał(a):
Na pudełku RiC zauważyłem napis alternatywne zakończenia. Czy takowe znajdują się w grze ?


Zakończenia są wybierane losowo. Wszystko zależy od tego, jak potoczy się historia. Mam kilka swoich faworytów, ale uważam że te z happy endem są najlepsze.


Według mnie takie zakończenia są częściowo prawdą, bo możemy wylosować wszystkich 7 czarodziejów z osobna jako TKTPM, ale w zasadzie to tylko zmiana końcówki gry, ewentualnie zmiana Tego, Który Tak Potwornie Mąci i to tyle.

Podsumowując, takie alternatywne zakończenia są teoretycznie prawdą, ale pod względem kodu, ale w rzeczywistości raczej nie.

_________________
"Łaska Boga Twaroga jest... naprawdę olbrzymia."


N, 7 mar 2021, 11:06
WWW
Roz-kreca się

Dołączył(a): Pn, 8 lut 2021, 17:44
Posty: 10
Post Re: Alternatywne zakończenia
Przedwieczny napisał(a):
Szkoda, że nie mogliśmy poprowadzić RiC w inne kierunki (np: wybrać niebieską kość na początku, albo pozwolić żeby TKTPM wyssał cała magię) Wydaje mi się jednak, że takie zakończenia mogłyby sprawić, że RiC stałoby się ostatnią grą starej serii. Bo jak tu dochować obietnicy alternatywnych zakończeń i kontynuować serię?
Chyba, że by wybrano tylko jedną z liń czasowych, albo sprowadzono do wspólnego punktu (podwórko) {choć to by było złamanie obietnicy}


Proste.

Dla przykładu Arkham City: możemy jako Catwoman opuścić miasto z pieniędzmi zamiast uratować Batmana, wtedy gra wczytuje ostatni zapis po napisach końcowych.

Inny przykład - Rayman 2: możemy wybrać skarb w tym mrocznym levelu zamiast lekarstwa, wtedy wracamy z powrotem do wyboru po krótkiej custcence.

Wiedźmin 2 wydaje mi się najlepszym przykładem nieliniowości w grach. Akt 2 to praktycznie dwa osobne rozdziały i niestety nie wydaje mi się, żeby to jakoś pozytywnie wpłynęło na jakość gry. Niezależnie od naszego wyboru obie wersje mają niedopowiedzenia i braki w fabule uzupełniane dopiero po przejściu go na drugi sposób. Na 100% wolałbym dodatkowy rozdział, który trzeba ukończyć i developerzy chyba doszli to tego samego wniosku, bo w Wiedźminie 3 nasze decyzje wpływają już tylko na losy niektórych postaci nie zmieniając za bardzo ogólnego rozwoju fabuły.


Wt, 9 mar 2021, 18:23
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL