Teraz jest Śr, 25 gru 2024, 19:05



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Lore 
Autor Wiadomość
Mistrz Gry
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009, 17:53
Posty: 2045
Lokalizacja: Uniwersum Kreacji
Naklejki: 4
Post Lore
Lore, czyli tło fabularne CRPG.

1. Klasyfikacja ras
W Uniwersum Kreacji wszystkie istoty dzielą się na trzy podstawowe rodzaje: śmiertelników, tytanów i pół-tytanów. Rasy śmiertelne to na przykład ludzie czy elfy - kiedy nadejdzie ich czas, znikną bezpowrotnie z krainy żyjących (o ile nie nastąpią specjalne okoliczności, rzecz jasna). Tytani to Władcy Rzeczywistości (aczkolwiek niektórzy uczeni magowie umieszczają ich w osobnej kategorii) oraz stworzone przez nich niezniszczalne, częściowo niezależne byty - przykładowymi przedstawicielami tej grupy są Cesarz Fiction czy Anarchia. Wreszcie istnieje punkt pośredni między poprzednimi typami - pół-tytani, którzy nigdy (lub prawie nigdy) całkowicie nie umierają, jednak śmierć zwykle ich czegoś pozbawia, nieraz na zawsze. Do ostatniego typu należy np. cała rasa królewskich demonów z Pandemonium i, jeśli wierzyć kapłanom ligverskim, rotanie. Istnieje jednakże zbiór istot, które albo trudno przyporządkować, albo jest to wręcz niemożliwe - te indywidua znane są pod wspólną nazwą Niewyjaśnionych. Do tych form egzystencji należy na przykład zagadkowa Czarna Lisica pojawiająca się w nieoczekiwanych momentach życia bohaterów, wielce przerażający i nieprzewidywalny Kukiełkarz zdolny do opętania istoty śmiertelnej i zakrzywienia czasoprzestrzeni czy też ledwo postrzegana nawet przez Władców grupa istot zwących siebie Narracyjną Inkwizycją.

2. Wymiary Wewnętrzne, Wymiary Zewnętrzne
U zarania dziejów (czytaj: początek multiwersum) w jednym z proto-wymiarów nastąpił rozłam czasu i przestrzeni, którego efektem końcowym było przede wszystkim dwadzieścia jeden osobnych wymiarów. Tak samo jak oryginalny wymiar, były one samoświadome i prowadziły zaciekłą wojnę o władzę. Gdy wreszcie wszystkie strony doszły do wniosku, że żadna nie zdoła pokonać wszystkich pozostałych brutalną siłą, zawarły one porozumienie i, żeby uniknąć ingerencji dalszych wymiarów, odgrodziły się od nich potężną barierą, w którą poszła znaczna część ich mocy. Wymiary te (których manifestacje wkrótce miały zostać nazwane przez śmiertelnych Władcami Rzeczywistości) oraz inne, mniejsze odłamki oryginalnego wymiaru zyskały w ten sposób miano Wymiarów Wewnętrznych, a wszystko inne - Wymiarów Zewnętrznych.

3. Arena
Stworzona przez Twórcę Arena stanowi rozwiązanie sytuacji patowej, w jakiej znaleźli się Władcy. Gdzieś w tym małym wymiarze Twórca ukrył obiekt (koncepcję? energię?) zwany Sercem Rzeczywistości, który pozwoliłby na natychmiastowe skupienie pozostałości oryginalnego wymiaru, natychmiast dając jego posiadaczowi kontrolę nad Wymiarami Wewnętrznymi. Jednocześnie Władca postawił całą masę utrudnień i warunków, na jakich jego rodzeństwo może wpływać na Arenę. W efekcie wymiar ten stał się ostateczną łamigłówką, najważniejszym wyzwaniem Władców, którego śmiertelni mieszkańcy Areny nie zamierzają im ułatwiać.

4. Gasheine
Gasheine to największa wyspa Archipelagu Kreacji. Jak wszystkie wyspy stworzone przez Fictiona, posiada ona jedno główne zadanie - w tym wypadku jest to generowanie samych przygód i wszystkiego, co z nimi związane. Niestety, wygląda na to, że tym razem Fiction otrzymał przygodę większą, niż się spodziewał... W nieznany sposób cała wyspa z kilkoma otaczającymi znalazła się nagle w Arenie, daleko poza bezpośrednią mocą Cesarza.

5. Religie
Podane tu religie uwzględniają najpopularniejsze wyznania Areny. Poza nimi istnieje również wielce zróżnicowana i szeroko rozprzestrzeniona w Wewnętrznych Wymiarach siatka kultów rozmaitych Władców i tytanów.
-Pierwsze Ziarno
Religia wywodząca się z królewstwa rotan. Jej wyznawcy uważają, że Twórca jest ograbioną z potęgi Magią, która pragnie się ponownie zjednoczyć poprzez wykorzystanie chciwości Władców przeciwko nim. Wyznawcy Pierwszego Ziarna utrzymują, że tak jak rotanie pewnego dnia stają się jednością ze światem poprzez drzewa, tak samo rasy śmiertelne staną się częścią Magii na krańcu czasu na mocy prastarego przymierza między Twórcą, pierwszą królową rotan, ostatnim królem demonów i ostatnim dziewięcioogoniastym kitsune.
-Dziewięć Lisów
Tradycyjna wiara kitsune twierdzi, że wszystko, wliczając w to nawet Władców Rzeczywistości, jest bezustannie zmieniane przez Dziewięc Lisów, które zrodziły się z ogonów Dziesięcioogoniastego zanim zapadł on w głęboki sen. Każdy z Lisów ma inny pomysł na to, jak powinna wyglądać przyszłość i nawzajem sobie przeszkadzają, przez co rzeczywistość nigdy nie jest przewidywalna. Większość wyznawców Dziewięciu Lisów to pacyfiści, którzy nie uznawają świętości niczego i nikogo, nawet samego Dziewięcioogoniastego, gdyż on sam stwierdził, że nic na tej płaszczyźnie istnienia nie jest boskie.
-Świątynia Plagi
Tharcemińczycy uważają, że ich obecna płaszczyzna istnienia to piekło, w którym nikt nie ma żadnych zasad poza własnymi. Przeznaczeniem Władców Ciemności jest wyprowadzenie śmiertelników z piekła poprzez pokonanie trzymających ich tu Władców Rzeczywistości i złamanie bariery, która odcięła Wymiary Wewnętrzne od reszty multiwersum.
-Dziedzictwo Duchów
Najbardziej rozbudowany kult przodków, jaki istnieje. Wyznawcy tej religii, na którą składają się przedstawiciele bardzo wielu ras, uważają, że ich przodkowie decydują o ich losach, każdy po trochu. Istnieje wiele wariacji i odłamów, jednakże generalnie te kulty widziane są jako jedna, aczkolwiek niezbyt stabilna całość po tym, gdy podczas ostatniej Wojny Wymiarów wyzwolone przez kapłana tej wiary spod władzy Kościeja dusze wspólnie zaatakowały i zadały poważny cios koalicji Władców, która chciała siłą rozerwać magiczną osłonę Areny i zagrozić całej cywilizacji śmiertelnej.
-Serce Ziemi
Główna religia krasnoludów, której teza opiera się na tym, że wszystko przyszło z ziemi i kiedyś tam powróci. Dobrodziejstwo i hojność ziemii są niewyczerpalne, a obowiązkiem wszystkich ras jest korzystanie z nich i okazywanie wdzięczności, co jest głównym powodem, dla którego krasnoludy często zachowują pewien dystans od innych ras.
-Ostatnia Obietnica
Bardziej postanowienie niż religia. Niemal wszystkie demony królewskie obiecały sobie, że pomszczą zdradę, jakiej wobec ich ostatniego króla dopuściła się królowa ligverów, łamiąc przy tym traktat z Twórcą, który uratował ich rasę przed całkowitą zagładą podczas upadku Pandemonium. Kiedy krzywda zostanie pomszczona poprzez zniszczenie królestwa rotan, traktat na nowo nabędzie mocy, a rzekoma klątwa ciążąca na całej rasie za ich porażkę w dotrzymaniu warunków zostanie cofnięta.
-Apogeum Czasu
Niewiele wiadomo o tej religii poza tym, że jedynymi, którzy się do niej otwarcie przyznawali, byli arcywrogowie Władców Rzeczywistości, Rycerze Czasu. Jednym z niewielu założeń wiary było nie nauczanie o niej - poza wzmiankami nieznane są żadne rytuały Rycerzy, gdyż wierzący miał "poznać prawdę poprzez samodzielne odkrycie najstraszniejszej prawdy rzeczywistości", jak twierdzą zwoje Vidira. Religia zniknęła wraz z samą rasą, aczkolwiek są plotki, że w zakamarkach wymiarów ktoś gdzieś zawsze patrzy w głębiny natury wszystkiego, co jest, było i będzie.

6. Czempioni i główny quest
Ze względu na problemy, jakie sprawia Władcom nowa lokacja Gasheine i związana z nią pasywna ochrona Areny, wszyscy od Fictiona do Wiecznego Mroku są zmuszeni polegać na czempionach, czyli śmiertelnikach obranych na ich głównych agentów w odpowiedzi na ten kryzys, których celem będzie odkrycie powodu tak nagłej i wielkiej zmiany oraz, jeśli to wykonalne, zdobycie technik pozwalających na replikację czynu. Być może Władcy nie będą jednak potrzebowali Serca Rzeczywistości do absolutnego zwycięstwa?

_________________
Obrazek
Rrauu hau hou grrao Hauhaure (hau. Mówię poprawnie po Hauhasku).
Tym kolorem prowadzę walkę admina ze złem.
"Wszyscy jestescie moimi dziubaskami ^^" <- Ten cytat zawsze poprawia mi humor, Api. :)


Wt, 10 paź 2017, 19:47
Zgłoś post
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL