Przygody Reksia Forum
https://www.przygodyreksia.aidemmedia.pl:443/pliki/kretes/forum/reksioforum/

Poradnik - Statystyki
https://www.przygodyreksia.aidemmedia.pl:443/pliki/kretes/forum/reksioforum/viewtopic.php?f=150&t=10331
Strona 1 z 1

Autor:  nieznany [ So, 14 paź 2017, 11:14 ]
Tytuł:  Poradnik - Statystyki

Aktualizacja: 27.10.2017

Statystyki to jeden z najbardziej istotnych elementów rozgrywki. W CRPG istnieje siedem głównych statystyk, z których każda ma co najmniej jedną ważną właściwość.
STR - ważna dla postaci korzystających z broni do walki bezpośredniej
AGL - odpowiada za zdolność do unikania ataków i skuteczność broni dystansowej, a także za uniki przy aktywacji pułapek
PWR - najważniejsza statystyka dla magów, decyduje o liczbie punktów MP potrzebnych do rzucania czarów
END - ważna dla wszystkich postaci, gdyż decyduje o liczbie punktów HP
RET - im wyższa, tym łatwiej postać się może bogacić na handlu
PER - pomaga przy unikaniu lub znajdowaniu potworów (zależnie od trybu, w jakim chcesz podróżować) oraz znajdowaniu skarbów i pułapek w lochach
DTR - statystyka, która decyduje o sile ciosów krytycznych i zapewnia większą szansę powodzenia większości działań

W trakcie tworzenia postaci gracz dysponuje 22 punktami, które może rozdać na powyższe statystyki, choć niektóre opcje tworzenia postaci dają do nich bonusy. Po przyznaniu punktów i uwzględnieniu bonusów każda statystyka musi mieć minimalnie jeden punkt i maksymalnie dziesięć. Zastanów się nad nimi solidnie - gdy już będą zatwierdzone, nie będzie ich można zmienić. Jeśli statystyka jest zapisana jako np. PWR: 9 (+1), to znaczy, że z 22 punktów gracz przeznaczył dziewięć na PWR, a jedynka w nawiasie oznacza bonus wynikający z rasy. Taki format opisu statystyk jest sugerowany, by uniknąć nieporozumień i problemów.

Pomniejszą, ale wciąż dość ważną statystyką jest DEF, czyli zsumowana wartość obronna zbroi (i zaokrąglona w górę, jeśli nie jest to liczba całkowita). Przy ataku fizycznym jest ona wartością, o jaką zmniejszana jest wartość zadawanych nam obrażeń.

Dla tych, co chcą sobie zoptymalizować statystyki zamiast polegać na zgadywaniu, zamieszczam poniższe formuły. Dobrze by było, gdyby pozostali gracze też rzucili na nie okiem, by wiedzieli, na co wydają punkty. Uwaga: te równania obowiązują tylko dla grywalnych ras, moby mają odrębne zasady liczenia statystyk.
Początkowe HP: 5 (podstawa) + END + bonus rasy + bonus profesji
Dodatkowe HP przy awansie: według profesji + END/4 zaokrąglone w górę
Początkowe MP: PWR + bonus rasy + bonus profesji
Dodatkowe MP przy awansie: według profesji + PWR/3 zaokrąglone w górę

Unikanie i grindowanie
Istnieją dwa typy poruszania się po mapie głównej - tryb ostrożności i tryb łowcy. Zależnie od tego, który wybierze gracz przy swoim ruchu, zwiększy się lub zmniejszy szansa napotkania przeciwnika o 3% na punkt (oryginalnie 35% szans), np. postać o PER=3, która pragnie walki, ma szansę 44%, że ona nastąpi przy ruchu, a jeśli chce jej uniknąć, szansa wyniesie 26%. Rzecz jasna należy pamiętać, że to losowanie następuje przy wejściu na większość rodzajów pól, więc przy jednym ruchu mogą nastąpić aż cztery losowania dla przeciętnej postaci. Statystyka PER wpływa też na to, czy postać zauważy pułapki i ukryte skrzynie skarbów w lochach.

Handel
Każdy obiekt, którego cena podana jest w cenniku, można kupić lub sprzedać za walutę Cesarstwa Kreacji (tzw. kreatek). Podana cena jest bazowa - tyle wart jest produkt. Zgodnie z prawami ekonomii i handlu jednakże ta cena jest podwyższana jeśli kupujemy, a obniżana jeśli sprzedajemy. Podstawowy modyfikator wartości wynosi 50% oryginalnej ceny. Ta wartość jest zmniejszana o czterokrotność statystyki RET gracza, a zatem postać z RET=10 zapłaci przy kupnie 110% wartości produktu, a postać o RET=1 aż 146% (ceny są zaokrąglane, ale wartość sprzedaży/kupna zawsze będzie się różnić od prawdziwej wartości przedmiotu przynajmniej o jeden kreatek). Można spróbować oszukać system szukając nietypowych nabywców/sprzedawców wśród NPC, ale jest to możliwość bardzo rzadka bez marnowania dłuższej ilości czasu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/