Przygody Reksia Forum https://www.przygodyreksia.aidemmedia.pl:443/pliki/kretes/forum/reksioforum/ |
|
Poradnik - Mapa i podróż https://www.przygodyreksia.aidemmedia.pl:443/pliki/kretes/forum/reksioforum/viewtopic.php?f=150&t=10332 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | nieznany [ Wt, 17 paź 2017, 18:25 ] |
Tytuł: | Poradnik - Mapa i podróż |
Aktualizacja: 03.11.2017 W tej edycji mapa świata gry jest znacznie bardziej szczegółowa i rozbudowana od poprzedniej. Taaak, można dostać oczopląsu. Już objaśniam. Pola mają kształt tzw. heksów, czyli sześciokątów foremnych. Kolor pola informuje o typie terenu, przy czym na różnych typach terenu znajdują się różne rodzaje przeciwników. Oznaczenia są następujące: czerwień - miasta niebieski - wioski jasny beżowy - wybrzeża jasny szary - góry szary - ruiny ciemny szary - strome góry zielony - dżungla oliwkowy - bagna żółty - pustynia błękitny - morze Litery oznaczają następujące miejsca: A - Gaslum B - Vuhmoa C - Al-Petsht D - Dioshun E - Travidia F - Al-Kazaan G - Voguun H - Dragonmound I - Dago J - Kypsh K - Hornfire W górnym rogu większości heksów znajduje się oznacznik poziomu trudności przeciwników, z którymi można wylosować walkę na tym polu. Stopień trudności wzrasta w podanej kolejności: ciemny zielony, jasny zielony, żółty, pomarańczowy, czerwony, brązowy i wreszcie czarny. Odkrywanie, kiedy postać jest na tyle mocna, by wejść na określone pole i nie zostać zmiażdżonym pozostawię graczom. Niektóre pola mają nietypowe oznaczenie lub go wręcz nie mają. Pola stromych gór nie posiadają poziomu trudności, gdyż na tych polach gracz ma gwarancję, że nie będzie przez nic atakowany, jednakże postać nie może się po nich poruszać, jeśli nie posiada ekwipunku lub czaru pozwalającego na latanie. Wszystkie miasta mają jednakową, małą szansę na wylosowanie graczowi przeciwnika, jednakże w większości przypadków dzięki obecności Archaniołów Kreacji nie stanowi to bardzo dużego zagrożenia. Wioski, ze względu na małą liczbę mieszkańców i przez to możliwych wrogów, nie mają nawet tego zagrożenia - w obu jednak przypadkach wciąż jest możliwość napotkania wrogich postaci nie będących efektem losowania, z np. fabuły questa. Oceany mają osobny, zależny głównie od poziomu postaci system losowania wrogów, szansa natrafienia na groźnego przeciwnika jest mała na morzu. Ruiny mają specjalne, białe oznaczenie - zwykle oznacza ono specjalny warunek wejścia na pole. Poruszanie się po mapie Teraz pogadamy o podróżowaniu i jego trybach. Istnieją dwa - ostrożności i łowcy - i są objaśnione w temacie o statystykach. Gdy gracz pragnie przenieść postać na inne pole, podaje on tryb podróżowania i, za pomocą numerów pól, dokładną trasę (tak dokładny opis pozwala na uniknięcie pól, na które gracz wolałby się nie znaleźć). Jeśli gracz chce wbijać EXP na jakimś konkretnym polu, wystarczy o tym napisać i postać będzie wyłącznie tam szukała przeciwników, zwiększając szansę walki na upragnionym poziomie poprzez wykonanie dodatkowego losowania jeśli pierwsze zawiodło. Jeśli w trakcie podróży postać napotka przeciwnika i zacznie się walka, postać kończy podróż na tym właśnie polu, ignorując resztę zaplanowanych posunięć. Poruszanie się po morzu działa na innych zasadach niż po lądzie - gracz zawsze porusza się dwa pola na sesję, możliwość ataku istnieje tylko przy wejściu na ostatnie pole i odbywa się to ustaloną wcześniej trasą, za której przebycie gracz płaci według cennika na początku. Lokacje sekretne i Kierunki Jako że inni gracze mogą śledzić twoją rozgrywkę, istnieje konieczność zabezpieczenia ważniejszych lokacji wymogiem posiadania o nich wiedzy zdobytej we własnej rozgrywce. Aby móc odnaleźć te miejsca gracz musi mieć w temacie swojej postaci wpisane przez Mistrza Gry odpowiednie Kierunki, co można uzyskać poprzez interakcje z pewnymi NPC, postęp w fabule itp. Póki nie masz odpowiednich Kierunków, nie odszukasz sekretnej lokacji bez względu na to, jak intensywnie szukasz na tym samym polu. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |