Teraz jest Pt, 1 lis 2024, 05:37



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Manewry wojskowe. 
Autor Wiadomość
Kurański Kanclerz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 18 kwi 2017, 15:34
Posty: 53
Naklejki: 0
Post Manewry wojskowe.
Jak już zapewne wiecie, coraz gorzej wygląda sytuacja w sektorze Kurana. Wkrótce niewątpliwie wybuchnie wojna.
Sektor obejmuje 50 systemów gwiezdnych. Oto i mapa sektora z zaznaczonymi tunelami hiperprzestrzennymi. Tunele te są oczywiście najszybszą metodą podróży między gwiazdami.
Spoiler:

Każde białe koło to jeden z systemów w sektorze, zaś łączące je fioletowe belki oznaczają tunele czasoprzestrzenne. Należy tu zaznaczyć, że ze względów bezpieczeństwa nie wyznacza się tuneli przechodzących przez zaznaczone szarym kolorem pasy asteroid.
Jak widzicie, cztery systemy planetarne mają inne kolory. Należą one do konkretnych frakcji. Pozwolicie, że pokrótce omówię wam cztery siły, między którymi dochodzi do spięć.

Kolor żółty oznacza to, co zostało z Kretońskiej Republiki Galaktycznej, która przez długi czas rządziła całym sektorem. Obecnie pod ich zarządem pozostaje już tylko jeden system - układ Kretona, zwanego także Kuranem.
Zielonym kolorem zaznaczono Gwiezdną Federację Wolnych Systemów. Oddzielili się oni od Republiki stosunkowo niedawno i zajęli obejmujący cztery planety i kilkanaście księżyców system Muldiraf.
Kolor turkusowy to wciąż jeszcze działające niedobitki Galaktycznego Kuratorium, które wciąż walczą, choć sam Kurator dawno już złożył broń. Ich centrum operacji jest system Kurasant, ze względu na otoczenie wieloma pasami asteroid stanowiący naturalną fortecę gwiezdną.
Czerwony kolor wreszcie to tajemniczy Yzz-Khothowie. Nawet nie pytajcie, bo nie wiemy o nich niczego - poza tym, że nie pochodzą z sektora Kurana - a może nawet nie z tej galaktyki. Przejęli już system Kambindor. Stamtąd w każdej chwili mogą przypuścić inwazję na dalsze systemy, jeżeli nie zostaną szybko powstrzymani.

Omówmy teraz legendę, która, choć całkiem czytelna, wymaga pewnych dodatkowych objaśnień.
Trójkąty oznaczają stocznie, gdzie, jak zapewne się domyślacie, tworzyć można statki i sprzęt dla nich.
Stocznie dzielą się na cztery poziomy. Różnią się one od siebie kilkoma cechami: ilością kadłubowni (a więc statków, nad którymi mogą jednocześnie pracować), ich rozmiarem (a co za tym idzie, klasą statków z nich wychodzących), a także czasem i kosztami budowy statku. Mniejsze stocznie pracują szybciej i za mniejszą cenę, jednak nie mogą spuszczać wielu pojazdów na raz ani też budować większych maszyn. Dokładne cechy poszczególnych stoczni znajdziecie w odpowiednich tematach.

Do tworzenia statków potrzebne są cztery podstawowe materiały: tytan, żelazo, kwarc oraz miedź. Dokładna cena budowy statku zależy oczywiście od jego rozmiarów, a także od poziomu stoczni. Kwadraty na mapie oznaczają miejsca ich wydobycia, przy czym każde takowe dostarcza na turę 5 sztuk odpowiedniego surowca (zgodnie z oznaczeniami na legendzie dołączonej do mapy).

O ile do tworzenia pojazdów wystarczą podstawowe surowce, dodatkowe uzbrojenie - czysto opcjonalne, ale jakże przydatne - będzie już wymagało użycia złożonych materiałów, tworzonych w specjalnych zakładach oznaczonych kołami. Na utworzenie złożonego surowca potrzeba po dwie jednostki określonych dwóch surowców prostych (tytan i żelazo dla stali; kwarc i miedź dla urządzeń elektronicznych; tytan i kwarc dla szkła; miedź i żelazo dla urządzeń telekomunikacyjnych). W każdej turze każda wytwórnia może utworzyć maksymalnie dwie jednostki przypisanego jej złożonego surowca.

Wreszcie, kształt kwadratu obróconego o 45 stopni oznacza zasoby potrzebne do prawidłowej obsługi pojazdu, a więc paliwo rakietowe niezbędne, by statek mógł latać, uran zasilający pokładowe elektrownie zaopatrujące pojazd w prąd, krety mogące zostać członkami załogi oraz lebiodka, z której wytwarzany jest kosmiczny makaron. Im więcej posiadacie takich punktów, tym większą flotę możecie utworzyć. Na start każda frakcja może dowodzić 10 statkami (ich rozmiar nie gra tu roli), jednak każdy punkt zwiększa ten limit o 2, zaś posiadanie wszystkich czterech punktów daje frakcji dodatkowy bonus - możliwość utworzenia kolejnych 5 statków.

Ostatnią kwestią, którą zapewne chcecie omówić, jest sposób, w jaki zarządzać będziecie waszą flotą.
Otóż każdy z admirałów posiada własną flotę oraz własne do niej uzbrojenie, którymi może zarządzać w dowolny sposób (acz najlepiej w porozumieniu ze swoim sojusznikiem). Tu jednak kończą się rzeczy własne - admirałowie tej samej frakcji dzielą surowce, stocznie i limit pojazdów, a także mogą przekazywać sobie statki. Admirałowie mogą także rozdzielić swą flotę na mniejsze grupy.
Admirałowie wysyłają mi (i, jeżeli takie jest ich życzenie, sobie nawzajem) swoje ruchy prywatną wiadomością, ja zaś będę odpowiednio aktualizował tę oto mapę zgodnie z sytuacją - utratami i zdobyciami poszczególnych planet. Na mapie nie są zaznaczone pozycje poszczególnych flot - nasza siatka szpiegowska nie jest aż tak rozbudowana. Oczywiście frakcje nie są jedynymi flotami - niektóre systemy neutralne chcą neutralne pozostać, prócz tego zaś między systemami krążą często kosmiczni piraci.
Gdy spotykają się dwie wrogie floty, dochodzi do walki.
Uprościliśmy system dowodzenia dla waszej wygody. Dzięki temu system będzie wam przypominał znaną wam zapewne grę w statki... tyle tylko, że w trzech wymiarach zamiast tradycyjnych dwóch, a także z dodatkowymi gadżetami mogącymi przyspieszyć wymianę ognia. Możecie nabyć je w stoczniach, tam też otrzymacie ich dokładne opisy. Należy tu jednak pamiętać, że każde takie urządzenie musi zostać zamontowane na określonym statku i tylko ten statek może go użyć - jeżeli zostanie zniszczony albo nie będzie brał udziału w bitwie,
nie możecie użyć urządzenia.
Jest jeszcze kwestia ucieczki. Co każde sześć tur walki admirał może podjąć decyzję o wycofaniu się z pola bitwy. Może mu się to jednak nie powieść - szansa powodzenia wynosi ok. 60%. W tym wypadku cofa się on na pole, na którym znajdował się przed bitwą (jeżeli do walki doszło, gdy dwie floty spróbowały zająć jedno pole albo też napastnik natrafił na silniejszego od siebie, acz nieruchomego przeciwnika) albo też na losowe sąsiednie pole pod jego kontrolą (gdy walka rozpoczęła się, gdy wroga flota zaatakowała pole zajęte już przez admirała,
albo też gdy floty spotkały się w tunelu między dwoma polami), zaś pole, na którym doszło do walki (albo oba pola w przypadku starcia między polami) przechodzi na zwycięzcę.
Każda tura normalnej rozgrywki trwa tyle, co trzy tury walki (tzn. każda strona w walce może oddać trzy strzały). Oczywiście - rozstawienie statków oraz wasze strzały wysyłacie mi na PW.
Jest jeszcze sytuacja, gdy do walki wejdą jednocześnie dwie floty admirałów tej samej frakcji. Wówczas między sobą decydują, któremu przypadnie zaszczyt poprowadzenia ich obu.
W sytuacji natomiast, gdy jakimś dziwnym trafem na tym samym polu znajdą się trzy albo i więcej wrogich sobie frakcji, w każdej turze walki każdy dowódca oddaje po jednym strzale do każdej z wrogich flot.

To chyba już wszystko.


Wt, 20 cze 2017, 13:29
Zgłoś post
Kurański Kanclerz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 18 kwi 2017, 15:34
Posty: 53
Naklejki: 0
Post Re: Manewry wojskowe.
Długie negocjacje pokojowe zawiodły. Zaczyna się wojna.
Admirałów proszę o naradzenie się w grupach (z prowadzącym, w przypadku admirałów bez partnera), a następnie podjęcie decyzji o dalszych Jestem miłym uczynnym i eleganckim Traktorkiem. W życiu bym nie pomyślał o pisaniu wulgaryzmów na czacie. i wysłanie ich mi w ciągu 24 godzin.


Pn, 3 lip 2017, 11:23
Zgłoś post
Kurański Kanclerz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 18 kwi 2017, 15:34
Posty: 53
Naklejki: 0
Post Re: Manewry wojskowe.
Spoiler:

Federacja Wolnych Systemów przejęła pola numer 20 i 27.
Kuratorium Galaktyczne zdobyło pole numer 47. Układ numer 43 nie chce jednak pokojowo włączyć się do Kuratorium. Wkrótce stoczy się bitwa.
(Admirała, który rozpoczął bitwę, proszę o rozstawienie statków na siatce trójwymiarowej i podanie pierwszych trzech strzałów. Rozmiar siatki i skład wrogiej floty otrzymasz na PW.)


Wt, 4 lip 2017, 12:45
Zgłoś post
Kurański Kanclerz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 18 kwi 2017, 15:34
Posty: 53
Naklejki: 0
Post Re: Manewry wojskowe.
Spoiler:

Kuratorium zajmuje pole 36. Na 43 trwa bitwa.


Śr, 5 lip 2017, 11:49
Zgłoś post
Kurański Kanclerz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 18 kwi 2017, 15:34
Posty: 53
Naklejki: 0
Post Re: Manewry wojskowe.
Spoiler:

Federacja zajmuje pole 21. W dalszym ciągu trwa też bitwa na 43.
2 Flota Federacji zbliża się niebezpiecznie do Układu Kurana, jednak zatrzymuje ją neutralna flota na polu 33. Także Kuratorium na polu 35 zostaje związane bitwą.


Cz, 6 lip 2017, 11:22
Zgłoś post
Kurański Kanclerz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 18 kwi 2017, 15:34
Posty: 53
Naklejki: 0
Post Re: Manewry wojskowe.
Sytuacja od wczoraj bez zmian.


Pt, 7 lip 2017, 11:40
Zgłoś post
Kurański Kanclerz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 18 kwi 2017, 15:34
Posty: 53
Naklejki: 0
Post Re: Manewry wojskowe.
Spoiler:

Federacja podjęła próbę pokojowego zajęcia systemu 22. Niestety - pokojowe negocjacje szybko przerodziły się w negocjacje agresywne i doszło do bitwy.
Poza tym sytuacja bez zmian.


NOWA ZASADA: Ignorowanie bitwy przez 3 tury równoznaczne jest z poddaniem się. Flota wycofuje się w takim stanie, w jakim jest, a wycofujący się traci po 5 sztuk każdego surowca.


So, 8 lip 2017, 11:48
Zgłoś post
Kurański Kanclerz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 18 kwi 2017, 15:34
Posty: 53
Naklejki: 0
Post Re: Manewry wojskowe.
Dalej trwają bitwy.


N, 9 lip 2017, 11:36
Zgłoś post
Kurański Kanclerz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 18 kwi 2017, 15:34
Posty: 53
Naklejki: 0
Post Re: Manewry wojskowe.
Spoiler:

Po długiej i zaciętej bitwie przypłaconej stratą trzech okrętów Kuratorium zdobywa pole 43.

Ze względu na czas trwania bitew wykonujecie teraz 12 strzałów w jednej turze. W dalszym ciągu raz na 6 tur możecie podjąć próbę ucieczki.


Śr, 12 lip 2017, 16:54
Zgłoś post
Kurański Kanclerz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 18 kwi 2017, 15:34
Posty: 53
Naklejki: 0
Post Re: Manewry wojskowe.
Spoiler:

Kuratorium zajmuje pole 50, zdobywając tym samym całkiem poważną przewagę strategiczną nad przeciwnikami.


Cz, 13 lip 2017, 15:20
Zgłoś post
Kurański Kanclerz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 18 kwi 2017, 15:34
Posty: 53
Naklejki: 0
Post Re: Manewry wojskowe.
Spoiler:

Kuratorium zajmuje pola 35 i 49.
Federacja zajmuje pole 33.


Pt, 14 lip 2017, 11:34
Zgłoś post
Kurański Kanclerz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 18 kwi 2017, 15:34
Posty: 53
Naklejki: 0
Post Re: Manewry wojskowe.
Spoiler:

Flota Federacji dotarła do Układu Kretona. Wkrótce stoczy się decydująca bitwa.
Kuratorium zajmuje pola 32 i 48. 43 zostaje zaatakowane przez flotę piracką.


So, 15 lip 2017, 11:29
Zgłoś post
Kurański Kanclerz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 18 kwi 2017, 15:34
Posty: 53
Naklejki: 0
Post Re: Manewry wojskowe.
Spoiler:

Kuratorium próbuje zająć pole 6. Nacisk na "próbuje".


N, 16 lip 2017, 11:31
Zgłoś post
Kurański Kanclerz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 18 kwi 2017, 15:34
Posty: 53
Naklejki: 0
Post Re: Manewry wojskowe.
Spoiler:

Kuratorium zajmuje 42, za to traci 43.


Pn, 17 lip 2017, 13:00
Zgłoś post
Kurański Kanclerz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 18 kwi 2017, 15:34
Posty: 53
Naklejki: 0
Post Re: Manewry wojskowe.
Spoiler:

Federacja przejmuje pole 1 bez strat. Co za tym idzie - Republika przegrywa.
Kuratorium zajmuje pole 45. Czyżby w następnej turze miało dojść do starcia między Federacją a Kuratorium?


Wt, 18 lip 2017, 13:05
Zgłoś post
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL