Teraz jest Śr, 25 gru 2024, 07:30



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Niewykorzystane kwestie i inne sugestie kretonapodziemnego 
Autor Wiadomość
Bardzo Stary Norman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 1 sie 2012, 18:14
Posty: 657
Lokalizacja: Międzysieć
Naklejki: 0
Post Niewykorzystane kwestie i inne sugestie kretonapodziemnego
Nie chciałem zaśmiecać głównego tematu z propozycjami, ponieważ temat, który chciałbym poruszyć jest dość obszerny. Zbierałem różne pomysły z grupki i discorda, dodałem trochę własnych i powstała z tego taka lista rzeczy, które moim zdaniem warto by było zmienić w Przygodach Reksia (i wydają się nie ingerować za bardzo w zamysł twórców) oraz tych, które już rozwiązano najróżniejszymi łatkami.
Poza przeniesieniem piosenki hipisów z płyty do RiKN na pewno na liście takich łatek ukończonych znalazłyby się RiSP-RiKwA no-CD, RiKwA outromod, RiKwA muzyka w outro SHiKN, RiK:TTW poprawiony poziom z Reksiem, RiK:TTW podmianka poziomu bota na 4 piętrze. Łatkę Aidem do RiWC z menu i krzemieniami moim zdaniem trzeba zmienić tak, żeby nie przywracała już pana policjanta (taką wersję można by było umieścić nawet u koguta). Poza tym (i ewentualnymi zmianami umożliwiającymi kompatybilność), gdyby robiono paczkę modów, musiałyby się w niej znaleźć bez zmian. Na razie łatki do alt+tabowania bym sobie w tej paczce odpuścił, bo nie wszędzie działają. Trzeba poczekać na rozwiązanie likwidujące przyczyny problemu.
Zdaję sobie sprawę, że istnieją jeszcze modyfikacje techniczne np. zmieniające system save'ów w plikach czy umożliwiające działanie programów zewnętrznych, ale nie jestem odpowiednią osobą by decydować czy są potrzebne i/lub gotowe - to sprawa dla developerów. Ja skupię się na tych, które wpływają na rozgrywkę.

Sugestie do już istniejących łatek (trochę się powtarzam, bo pisałem o tym w odpowiednich wątkach, ale od tamtego czasu pojawiły się nowe przemyślenia i myślę, że dobrze zebrać je wszystkie razem):
RiSP BlooMoo Re-SP-master - świetna inicjatywa Dawida, kasująca większość błędów w tej grze (i dodająca menu z wyborem ścieżki dźwiękowej i jej głośności). Wymaga jednak dalszego rozwoju - nie wszystkie błędy udało się jeszcze rozwiązać: opóźnione wypowiadanie kwestii o desce przez Narratora, podwójna animacja po śmierci na krokodylu, niezaznaczające się kokosy, gdy spada inny; wizualne zaznaczanie wielu kokosów na raz, startowanie z pochodnią po ponownym wczytaniu epizodu Wejście do Podziemi, błąd z oglądaniem mapy podczas labiryntu z pochodnią, błędy strzałek przy wyjściu z labiryntu z pochodnią, błędy graficzne po śmierci w morzu lawy, teleport nachodzący na ikonę menu w Ufo, softlocki z papugami i statkiem piratów. Konieczna jest też kompatybilizacja z ddrawem (żeby tryb specjalny nie wracał w żadnych okolicznościach). Remaster ten zawiera dodatkowe kwestie, powinien wobec tego rozwiązywać jeszcze 2 problemy związane z ich kolejnością: 1. Robinson powinien wypowiadać się w inny sposób, jeśli spytamy go o mapę po rozpaleniu ognia (należy użyć kwestii robinson6b i jakoś zmontować jej dalszą część). 2. Kiedy Kretes wygania Reksia pierwszy raz nie powinien mówić kwestii kret7 "Daj mi wreszcie spokój!" lub kret9 "To znowu ty?". Na koniec trzeba też udostępnić wersję Re-SP bez zapisanej wygranej gry (i z ustawioną domyślnie muzyką oryginalną) i umożliwić import save'ów z wersji oryginalnej. Mam też nadzieję, że jeśli powstaną jeszcze jakieś wersje modów do RiSP, Re-SP też je zaimplementuje.
RiC Drób Loader - liczę na dalszy rozwój wersji progressive (w którym poszczególne epizody odblokowują się w tym wraz z odblokowywaniem ich w grze przez gracza) i stworzenie opcji customizacji tych zapisów bez konieczności przechodzenia gry ponownie: możliwość zamiany kolejności Bobroru i Krainy Bajek oraz wybór czarodzieja (z opcją losowego lub takiego jak w ostatniej grze) - coś na kształt TKTPM randomizera, o którym wspominał na discordzie Zardzewiały. Właściwie można to rozszerzyć do projektu New Game+, w którym byłoby jeszcze więcej opcji customizacji zapisu (czy przeszliśmy 2 falę drobiu i których czarów już się nauczyliśmy).
RiC Workshop:
    Naprawa efektów czarów - kilka rzeczy można w tej dziedzinie jeszcze poprawić, ale może okazać się to trudniejsze. Po pierwsze trzeba zbalansować sen i ewentualnie plagę much. Po drugie sprawić, żeby osłony, które kreśli drób chaosu działały - tylko ważne, żeby widoczna była wokół nich wtedy ta niebieska powłoka. Po trzecie dalsze bugfixy w labiryntach z listy Dawida, poprawa i wizualne zaznaczenie łączenia się efektów czarów, balans snu, plagi much i umożliwienie gęsiom ich rzucanie.
    Antycrash zagadki Dżina i obrony murów - wraz z tą częścią workshopu można by było udostępnić inne antycrashe, usuwające błędy przy wchodzeniu na polanę, zjedzeniu grzyba, zejściu z góry przed rozmową z Królową Śniegu, powrocie do uprzednio pominiętego olbrzyma, oddaniu beczki szewczykowi, wczytaniu zapisu dokonanego tuż przed cutscenką (np. z Barandalfem, jak zdarzyło się pewnemu youtuberowi), a przede wszystkim po aktywowaniu gęsi od środka Uniwersytetu, jeśli po Piklibii weszło się tam przez piwnicę). Przy okazji można by było też usunąć błąd, w wyniku którego kura zagłady przed furtą przed 3 obroną nie zawsze się pojawia i analogiczny błąd powodujący ominięcie drugiej obrony.
    Usprawniona Likwidacja Kretesa i odbuggowanie treningu - do tych zmian nie mam gdzie się przyczepić. Przydałaby się jeszcze opcja odkładania na miejsce anteny podczas budowy teleportków.
    Naprawa animacji mówiącego Smokręta i Gulguldryka, gdy wykonamy zadanie (można też naprawić animacje kwestii niektórych innych postaci: Kretesa wchodzącego na polanę; Kretesa, gdy po raz pierwszy wchodzimy do ratusza; Reksia i Kretesa po złapaniu kota; Królewny, gdy oddamy jej pióro i otrzymamy licencję w trakcie wypowiedzi Kretesa i plucie Ala Chomika, gdy spotykamy go po raz drugi).
    Brakujące kwestie (dalsza część listy - do zrealizowania). Przy okazji można by było skrócić odpowiedź Smokręta na pytanie, kim jest, jeżeli odzyskał już licencję.
RiC-RiWC InfoMod należy moim zdaniem rozszerzyć na wszystkie pozostałe części, ale jako opcja w menu dostępna po przejściu gry. W takiej formie mógłby teoretycznie znaleźć się w każdej kopii i nie przeszkadzać, jeśli ktoś nie chce z niego korzystać (a jak chce to mógłby pomóc tylko wtedy, gdy zajdzie taka potrzeba, natomiast nie psułby zabawy nowym graczom). Przy okazji można by było dodać opcjonalne napisy (np. dla osób niesłyszących czy niedosłyszących) do każdej części starej serii, nawet w innych wersjach językowych. W związku z dodaniem tak licznych opcji, przydałby się odpowiedni przycisk w menu (może być zębatka) i kwestia narratora z RiMS "opcje".
RiKwA brakujące kwestie - przydałyby się analogiczne łatki dla RiU, RiWC, RiKN i RiK:TTW. W każdej części jest mnóstwo niewykorzystanych wavów, których część aż się prosi o to, żeby znalazła się w grach. Niektóre ewidentnie nie trafiły do gry przez pomyłkę. Opiszę te teksty dokładnie niżej i zachęcam do dyskusji nad nimi. Odrzucam możliwość mieszania w już obecnych dialogach i cutscenkach.
RiK:TTW edytor - przydałyby się tu pewne usprawnienia, uniezależniające edytor od mrocznej wieży. Chciałbym, żeby po wyjściu z etapu następował powrót do edytora, nie mrocznej wieży. Ponadto zaliczanie poziomów i odpalanie generatorów w edytorze nie powinno wpływać na postępy w rozgrywce.

Propozycje łatek:
RiSP zmiany na wraku (pomijanie kwestii narratora podczas budowy latawca, poprzez klikanie kolejnych komponentów - analogicznie do budowy w późniejszych częściach - oszczędność czasu, możliwość kolizji z rekinem podczas kitesurfingu - co powodowałoby cofnięcie Reksia z powrotem na wrak - przy pasującym komentarzu narratora np. 13failed).
RiSP naprawione krokodyle + opcjonalna randomizacja krokodyli i Twaroga - usunięcie ich losowości i uzależnienie ich reakcji na Reksia od kierunku, w jakim patrzą - pomocne w speedrunach. Dodatkowo sprawia, że pierwszy krokodyl nie śpi. W opcjach będzie można przywrócić losowość krokodyli, dodatkowo sprawiając, że odpowiedzi na zagadki boga Twaroga będą się wyświetlać z losowych stron.
RiSP-RiU spójny system save’ów jak w łatce do RiWC (wczytywanie powinno przenosić zawsze na początek epizodu) + opcja kontynuacji gry (także po ponownym uruchomieniu) - w tej chwili brakuje w RiU opcji wczytania bieżącego momentu po ponownym uruchomieniu gry, co utrudnia dostęp do późniejszych etapów w danym epizodzie np. do wyścigów na Kurakisie.
RiSP-RiU otwartość lokacji, interfejs + system przedmiotów z RiC-RiKN - chciałbym, aby w tych częściach było możliwe swobodne zwiedzanie lokacji (choć większość z nich jest tu bardzo mała, ale ta zmiana powinna uczynić poruszanie się efektywniejszym), tak jak jest to możliwe w następnych częściach (przy okazji można też zaimplementować charakterystyczny kursor PR, usunąć strzałki do lokacji i zmienić sposób używania przedmiotów - na takie wysuwane z głowy bohaterów).
RiSP, RiU, RiKN dodatkowy zapis dowolny jak w RiC-RiWC - nie jest to konieczna zmiana, ale wyczekiwana przez część społeczności - trzeba by było tylko zaprojektować graficznie ten wysuwający się pasek z 4 szufladami zapisu stanu gry.
RiSP-RiWC aktualizacja bez Pana Policjanta - chciałbym, żeby każdy, kto posiada starszą wersję gry np. pobraną z Reksio download mógł zainstalować wersję bez niego, skoro w nowszych wersjach samo Aidem z niego zrezygnowało. Można też w ustawieniach gry dać możliwość włączenia Pana Policjanta (dla nostalgii i syndromu sztokholmskiego) i podejrzenia jego kodu.
RiSP-RiWC, RiMS (LE) outromod - możliwość włączenia outro po ukończeniu gry (za pośrednictwem drób loadera i jego odpowiedników w pozostałych grach - a więc de facto także w RiKN po zaimplementowaniu do niego systemu epizodów). Dzięki temu, poprawa systemu save'ów w RiU nie będzie utrudniała odpalania outro.
RiSP-RiWC, RiMS (LE) dokładna ścieżka zadań jak w RiKN - umożliwi to dokładny wybór etapu, niezależnie od liczby wolnych save'ów (ciekawie będzie musiało to wyglądać w RiC, aby uwzględniało jak najwięcej legalnych stanów gry, no ale myślę, że będzie to dobrym rozwinięciem New Game+ Drób Loadera), do czego przekonała mnie forumowa społeczność.
RiSP-RiKN, RiMS (LE) pomijanie cutscenek przyciskiem dalej, niezależnie od ukończenia gry. Nie trzeba już używać żadnego kodu - wystarczyć powinno naciśnięcie dowolnego przycisku, dzięki czemu ukazywałby się przycisk "dalej", którego kliknięcie pomija cutscenkę.
RiSP-RiKwA usunięcie błędów związanych z wyłączeniem się muzyki np. po otwarciu menu i np. Alt+Tab - kolejny błąd z Reksiopedii, tym bardziej trzeba się przyjrzeć alt+tabowaniu.
RiU zmiana głośności ścieżki dźwiękowej (dźwignia z menu w charakterze suwaka) - pisał o tym Dawid6.
RiU Diesel na Kuranie – zawracający, gdy nie może uwolnić Reksia - w tej chwili jeśli podczas tego zadania Diesel pobiegnie na górę, zanim przegryzie linę na dole, utknie tam, co wydaje się bez sensu - powinien standardowo zawrócić przy ścianie, zamiast psuć minigrę.
RiU bdash typu RiKN: odbuggowanie, podnoszenie jednego kamienia, automatyczny restart w przypadku porażki i opcja przybliżenia widoku - chodzi o błędy ze spadającymi kamieniami, które czasami powodują śmierć bohatera, gdy nie powinny; o błędy ze strażnikami, którzy nie powinni cudownie unikać śmierci oraz błąd z wiecznie nie wybuchającym ładunkiem wybuchowym. Przy okazji można by było sprawić, żeby w przypadku porażki, restart był odpalany automatycznie (tak jak w labiryncie wielkich czerwi) oraz by Kretes miał możliwość pchania w górę jednego kamienia (jeśli znajduje się nad nim wolna przestrzeń) - jak w RiKN. Na koniec małe opcja-ciekawostka "jak utrudnić sobie życie w RiU" - opcja zmiany widoku na taki z RiKN i RiKwA - nie widzimy całej planszy, a jedynie otoczenie Kretesa.
RiU restart w labiryncie wielkich czerwi - dodanie tego przycisku to dobra opcja do trenowania speedrunów.
RiU naprawa początkowego wyglądu drzwi twierdzy Żabby - obecnie początkowy wygląd laserów w pozycji początkowej wskazuje na ich inny stan, niż w rzeczywistości, na co zwrócił uwagę Kaczor Dziennikarski.
RiU Suwenir od Żabby - nagroda w menu głównym za ukończenie wyścigu - miniaturowa wersja wyścigu, czymkolwiek miałaby nie być (wyobrażam sobie, że np. gdzieś w okolicach przycisku rozpocznij grę od początku stałby ten zapętlony tor dokładnie odwzorowany, po którym jeździłyby te samochodziki). Skoro można przejść grę również biorąc barona na litość, dobrze by było, gdyby każdy, kto wygrał wyścig miał wyraźny dowód. Przy okazji można też usprawnić litowanie się Żabby nad Kretesem tak, że nie trzeba by było powracać po każdej przegranej do barona, żeby za 5 razem uwolnił Kotta (po odpowiedniej liczbie wyścigów i powrocie od razu byłby uwalniany).
RiU-RiWC chód Kretesa jak w RiKN (tuż za Reksiem + brak obowiązku czekania na niego). Zmiana trudna do wychwycenia, ale zwiększa spójność serii, ułatwia speedrunowanie parowu i raz na zawsze rozwiązuje problem, że "Kretes za wolno chodzi".
RiC suwak w zbyt długich listach pytań w oknie dialogu - drobne usprawnienie, żeby można było wrócić do wszystkich pytań, które zadaliśmy Burektorowi.
RiC usunięcie błędu z restartem Smokręta - w tej chwili klikanie restartu w kółko umożliwia bezkolizyjne przejście poziomu poprzez ewidentne zglitchowani minigry.
RiC usunięcie niektórych konsekwencji double-clicka i błędów zapisu (błędy te, o ile nie crashują gry można zostawić jako ciekawostkę, ale usunąć niektóre ich konsekwencje): Smokręt nie powinien mieć dostępnego pytania o gęś, dopóki jej nie pokonamy (jego odpowiedź zakłada, że musieliśmy ją pokonać); Reksiowi trzeba odebrać różdżkę, jeśli dostał się do labiryntu przed I lekcją u Gulguldryka; limit sztuk złota należy ustawić na 1000, ponieważ gdyby graczowi udało się zdobyć go więcej, kupienie miotły wiązałoby się z zablokowaniem miejsca w kieszeni przez bezużyteczny nadmiar pieniędzy (gdyby natomiast nadwyżkę zabierał Chytrus, byłoby to fabularnie nieuzasadnione).
RiC poprawka, aby filmiki przed wylotem do nowej krainy odpalały się tylko raz (pozwoli to nie tylko zaoszczędzić czas, ale też uniknąć nielogiczności, ponieważ narrator w filmiku przed lotem do Piklibii mówi o wypróbowywaniu miotły, a ma to sens tylko, jeśli lecimy do tej krainy po raz pierwszy w tej rozgrywce).
RiC odbuggowanie karty śledztwa (chodzi o to, żeby przed włączeniem jakiejkolwiek wypowiedzi wszyscy czarodzieje wyświetlali się jako podejrzani - w tej chwili brak podpowiedzi oznacza brak podejrzanych, a przecież zarówno Burektor jak i Spielmauster wiedzą, że TKTPM to jeden z siódemki, dlatego domyślnie podejrzanym powinien być każdy, a nie nikt) + karta i symbol różdżki niewidoczne podczas wyłączania gry (kolejny błąd z Reksiopedii). Dodatkowo wyjście karty śledztwa nie powinno powodować kliknięcia na planszy we wskazane wcześniej miejsce (w ten sposób czasem po przepytaniu Barandalfa i otwarciu karty, a następnie wyjściu z niej odpalamy ponownie okno dialogowe tego czarodzieja). Karta powinna się uaktualniać dopiero po wysłuchaniu czarodzieja do końca - trzeba ją zsynchronizować z oknem dialogowym, co pozwoli na uniknięcie różnych błędów.
RiC poprawa tła lokacji Smoka przed wyrośnięciem fasoli (jeśli to możliwe, byłaby to sensowna zmiana, bo w tej chwili widzimy fasolę niezależnie od tego czy już wyrosła, czy też nie) + wygląd kociołka w Piklibii po powrocie z lochów (w tej chwili wygląda na pusty, mimo że jest już pełny i dopiero dosypanie nowego złomu powoduje, że wygląd powraca do tego sprzed wyruszenia do lochów).
RiC usunięcie błędu z przekierowaniem do Piklibii po zniknięciu platformy do niej - błąd z Reksiopedii, nieprzydatny w speedrunach.
RiC dłużej dostępny Gulguldryk + szybciej klikalne drzwi do piwnicy uniwersytetu (żeby narrator mógł powiedzieć, że są zamknięte) - jak pisałem w innym wątku, to dziwne, że po pokonaniu 3 fali drobiu możemy nadal spotykać się ze Snejkiem i Waldim, żeby trenować czarowanie, za to drzwi Gulguldryka nagle przestają być klikalne.
RiC odbuggowanie labiryntu TKTPM - w tej chwili nie wszystkie wyjścia są klikalne, przez co można się znaleźć w sytuacji bez wyjścia.
RiC usunięcie możliwości otwarcia szkatułki przed rozwaleniem maszyny - ten błąd znany Reksiopedii trzeba usunąć, a próbę dotknięcia szkatułki zablokować z komentarzem Kretesa Kretes_F083: "Poczekaj, zniszczmy najpierw tę potworną machinę".
RiC umożliwienie przygotowania się do walki z TKTPM - chciałbym, żeby po przegranej można było poczekać, uspokoić się, przypomnieć sobie czary, a Reksio ruszał do TKTPM dopiero za zgodą gracza (również gdyby próbował wejść przedwcześnie w interakcję ze szkatułką lub otworem maszyny) - analogicznie do walk z drobiem chaosu :drob: .
RiC-RiWC przycisk (z RiKN) powrotu do menu głównego (aby wracać do save'ów Wehikułu12 lub Drób Loadera) - dzięki temu nie trzeba by było wychodzić z gry, żeby skakać między wszystkimi epizodami.
RiWC rozwinięcie nieusmolonego sznura w jaskini - kiedyś nie wiedziałem, że trzeba umoczyć w smole nie tylko pochodnię, ale również sznur i z tego powodu odpuściłem sobie jaskinię. W przypadku pochodni mamy konkretny komunikat, że nie chce się palić, brakuje takiego tekstu w przypadku sznura. Można by było dodać opcję, żeby rozwinąć sznur w jaskini, ale po próbie podpalenia padałaby kwestia Kretesa, kretes_b202: "Coś słabo się pali". Wtedy można by było go wtedy zabrać a następnie zanurzyć w czarnej mazi.
RiWC blokada ponownej jazdy autostradą do domu z Czerwoną Dachówką - po wykonaniu zadania od Nostradamusa, czyli odwiedzeniu starego Kretesa, ponowna jazda autostradą jest zbędna. Co gorsza, jeśli ktoś przypadkiem ją odpali, będzie musiał najpierw dojechać do domu z czerwoną dachówką, a następnie wrócić tą samą drogą. Kretes powinien zaprotestować przeciwko takiej stracie czasu (szczególnie, że w przypadku przegranej na autostradzie mijają miesiące :wink: ) kretes_D135: "Nie ma na to czasu! Prędko, do leja".
RiWC usunięcie błędów w labiryntach: siedziba Ryżokitowców i piramida (przechodzenie przez ściany czy nieruchomy Kretes) i przyciągania przed włączeniem magnesu.
RiWC, RiKwA dodatkowe skórki Ryżokitowców w labiryntach różnych epok - chodzi o to, żeby Jurek i Marcin mieli strój charakterystyczny dla Ryżokitowców z przyszłości - podobnie Ryżokitowcy w 4 labiryncie Reksio i Wehikuł Czasu w RiKwA. W 6 labiryncie w RiKwA można też dodać skórkę Kultysty Ibisa.
RiKN gazeta The Times dostępna w menu głównym - aby każdy posiadacz gry mógł pośmiać się z dodatkowych żartów, zapoznać się z podstawami sterowania i wskazówkami z Xięgi Przysłów Krecich.
RiKN menu po lewej z głównymi epizodami (8 głównych i 2 mniejsze: rejs i wyspa skarbów, wszystko w obu poziomach trudności) i outro - skoro dostosowujemy do RiKN starsze części, fajnie by było też dostosować do nich RiKN (co by nie mówić o systemie epizodów, jest on dość czytelny i ładnie wygląda - kolejna okazja do popisania się zdolnościami artystycznymi dla osób takich jak Kate Yuka).
RiKN dostęp do odblokowanych (nie tylko ukończonych) etapów w ścieżce rozwoju szuflady - w tej chwili w przeciwieństwie do innych części, możemy przenieść się tylko do epizodów, które już ukończyliśmy, co utrudnia restart niektórych zadań w przypadku napotkania błędów i ogólnie utrudnia dostęp do nowo odblokowanych epizodów. Dodatkowo, dzięki modyfikacji, po wczytaniu gry z danego punktu i przejściu etapu, nie zostalibyśmy już skierowani z powrotem do menu ścieżki, lecz mielibyśmy możliwość grania dalej.
RiKN odkładanie przedmiotów na miejsce - opcja z poprzednich części, która z jakiegoś powodu tu nie trafiła, a może okazać się przydatne przy budowie Mega Kuku - przy ponownym podniesieniu przedmiotu powinna być możliwość przerwania komentarza Kretesa.
RiKN restart łamigłówek – naprawa statku, starokretońska wskazówka i wieża hanoi - w poprzednich częściach nawet zagadkę z dżinem można restartować, a w samym RiKN można restartować zagadkę w Mu, dlatego proponuję dodania przycisku restartu w tych trzech zadaniach. Są w plikach kwestie, świadczące, że restart miał się w nich znaleźć.
RiKN brakująca animacja Kretesa, ostrzegającego w maszynowni Endżina, że nie chce się poparzyć :niewierze: + usunięcie możliwości dyskusji z Kretesem na temat wyjścia z maszynowni (w tej chwili po kliknięciu wyjścia Kretes zaczyna coś mówić, ale brakuje wava Kret_Aw34, który miał się tam znaleźć, dlatego moim zdaniem trzeba usunąć możliwość klikania tam - do czasu aż we współpracy z aktorem dogra się tę kwestię lub samemu się ją odtworzy z innych kwestii Kretesa na podstawie scenariusza - jeśli kiedykolwiek pan Hrynkiewicz go udostępni). Dwa niewielkie błędy w maszynowni, które znalazłem, gdy sprawdzałem, czy pozostałe kwestie w Endżinie padają (nie pada tylko kwestia o backupie z serwera, ale nie widzę powodu, by ją wprowadzać).
RiKN alternatywne rozwiązanie handlu w Egipcie - rozwiązanie z wielbłądem jest hintowane od samego początku, dlatego uważam, że drugie rozwiązanie też mogłoby się znaleźć w grze, mimo że wymaga mniejszej liczby wymian. Chodzi o podarowanie ostrzałki typu świnks strażnikowi. Są wavy świadczące o tym, że rozwiązanie to miało się znaleźć w grze, niestety nie można go wywołać i strażnik reaguje na ostrzałkę jak na każdy inny "niezobowiązujący" prezent. A szkoda, bo tekst, że humor się panu wyostrzył pozostał, a dzięki tej zmianie nabrałby drugiego dna.
RiKN Kretes śpiewa (potrzebny aktor głosowy) - mam nadzieję, że wróci jeszcze na grupce temat rozmowy z panem Kowalem, bo bardzo chciałbym, żeby RiKN nie było gorsze pod tym względem od swoich poprzedników.
RiKwA nieszkodliwe ulepszanie wyrzutni rakiet w RiU - w tej chwili po zebraniu czerwonego jajka z niespodzianką, ładowanie wyrzutni burakowych rakiet zaczyna się od początku, co prowadzi do nieporozumień (że po zdobyciu wyrzutni, kolejne jajka tego typu są błędem i utrudnieniem). Proponuję, żeby ulepszenia te natychmiast zwiększały szybkość ładowania rakiety, niezależnie od stopnia napełnienia paska ładowania.
RiKwA odbuggowanie tablic w edytorze SHiKN + opcja oddalenia widoku w edytorze - jeśli to możliwe to super by było, żeby zawsze połączenie tablic sprawiało, że poziom się kończy. Niestety w tej chwili są z tym problemy między innymi w niektórych poziomach Picusia. Przy okazji można też dodać opcję oddalania widoku podczas edycji poziomów, co znacznie ułatwi projektowanie.
przekierowanie do mrocznej wieży, zamiast do poziomu z Kretesem po tutorialu.
RiK:TTW lepsze obracanie kamery - aby było bardziej intuicyjne i nie występował błąd z wjeżdżaniem kamery do wnętrza bohatera.
RiK:TTW usunięcie błędu z kuśtykaniem - gdy przed zapaleniem generatorów wejdziemy do mety, bohater zaczyna kuśtykać, co utrudnia sterowanie i spowalnia grę.
RiK:TTW przekierowanie do mrocznej wieży, zamiast do poziomu z Kretesem po tutorialu - w tej chwili wrzuca nas do jakiegoś dziwnego poziomu, kiedy głos jeszcze nie wyjaśnił graczowi, na czym będzie polegać jego dalsza rozgrywka w tym dodatku. Również po cutscenkach powinno nas przenosić do wyboru poziomów, nie do etapu, żeby każdy miał możliwość wyboru, od którego zacznie i nie tracił czasu na wczytywanie i wychodzenie z niechcianego poziomu.
RiK:TTW poprawka, aby po każdym piętrze włączała się cutscenka (w tej chwili po pierwszym piętrze nie włącza się żadna cutscenka, przez co po każdym następnym piętrze włącza się nie ta cutscenka, która powinna i w efekcie jedna cutscenka - z Molly i ciężkim sprzętem - nie występuje w grze, bo przepada).
RiK:TTW usunięcie problemów z Alt+Tab - w tej chwili po wyjściu z gry alt+tabem, pozostałe aplikacje dostosowują swój rozmiar do rozdzielczości gry.
RiK:TTW dostęp do wszystkich odblokowanych poziomów w formie archiwum - tutorial, 7 pięter i 8 malutkie jedno nad drugim, w formie mrocznej wieży (tylko poza przyciskiem do podglądu góry, potrzebny byłby też analogiczny do dołu; zamiast podglądu zmieniałyby piętro). Oczywiście w każdym piętrze przydałby się też przycisk uruchamiający cutscenkę odblokowaną po przejściu danego piętra.
RiMS (LE) naprawa kreta z kosiarką, siedziby ruchu oporu i lokacja finałowa - potrzebne antycrashe, żeby moduły te nie psuły się w różnych sytuacjach. Jak ktoś rozgryzie Unity to bardzo proszę o łatkę.
RiMS (LE) projekt „Jedno RiMS” - dostosowanie do siebie obu wersji gry, wszystkie funkcje i nowości z LE do edycji oryginalnej oraz stare nawiązania z edycji oryginalnej do LE. W zmianach tych chodzi o to, żeby powstała wersja RiMS z zaletami obu edycji, którą następnie będzie można wzbogacić o domyślną, ale opcjonalną grafikę 2D i zamienić labirynty na takie w stylu RiKN (i dopiero wtedy usunąć opcję ich pominięcia). Możliwe, że projekt będzie możliwy do zrealizowania dopiero w formie remastera.
RiMS LE avatary zgodne ze starą serią (szczególnie Reksia, Kretesa, Koguta, Molly i Narratora) - Molly nie jest podobna do siebie w ogóle, a z narratora zrobili jakiegoś potwora, chciałbym też większej integracji ze starą serią, dlatego uważam, że styl tych avatarów trzeba zmienić (Reksia, Kretesa i Koguta można wziąć z RiK:TTW, tylko zmienić ich tło).
Projekt „Jedno RiMS”:
1. Patch do RiMS: wszystkie nowe opcje i dodatkowe teksty z LE:
Przeprojektowane menu, dodatkowe sloty do zapisu gry, nowe opcje - biorąc pod uwagę ilość opcji wczytywania stanu gry, oryginalne RiMS ustępuje nawet RiSP.
Opcjonalna wersja angielska. Napisy (zgodnie ze stylem starej serii, lepiej zostawić domysłom kwestie Reksia, dlatego tłumaczenie go będzie osobną opcją).
Kwestie-eastereggi w piwnicy (podczas sterowania Reksiem i Kretesem) - LE dodaje sporo klikalnych obiektów w tle, o których Kretes i narrator mają coś ciekawego do powiedzenia, oprócz tego dialogi początkowe w LE są bardziej rozbudowane (niektóre z nich trzeba jednak pominąć, bo mogą być niedopracowane i/lub zmieniać charakter narratora).
Lepsza motywacja Diesela (trzeba mu teraz pozostawić miskę z ziarnem). To samo rozwiązanie obracania zaworów (z tego co wiem, w obu wersjach są inne - trzeba się zdecydować).
Dodatkowe kwestie Kretesa podczas bezczynności - LE zastąpiło stare teksty, a wolałbym, żeby naprzemiennie odpalały się jedne i drugie.
Lepsze minigry sortowanie odpadów i szukanie szczegółów na zdjęciach - zdecydowanie w LE są bardziej czytelne.
Lepsze wnętrze Pragada (widok całej planszy, wycie Reksia z LE - brzmiące jak wycie, wyjaśnienia narratora co do zadania w 3 komorze).
Nawiązanie do Batmana, Stoisko z RiMS, Pokój egipski, flaga Kanady, rodzina Burmistrza, front domu Xaviera i gaśnicę. Wywiady końcowe.
2. Patch do RiMS LE: lepsze dialogi z Alfredo, Lucindą (przy odbieraniu podania o audiencję), Pingielem (z odczepianiem agrafek) i Manuelem z wersji oryginalnej - niepotrzebnie wycięto przy tym nawiązania do starej serii; wycięcie nieprzemyślanych/nieukończonych tekstów narratora z tutorialu i zastąpienie tymi z oryginalnej wersji; dodatkowe kwestie podczas bezczynności - te z wersji oryginalnej - te z LE również zostają, starszy układ epizodów (na któryś trzeba się zdecydować, a poprzedni układ dawałby więcej opcji w archiwum), usunięcie błędów zapisu (np. dublujące się przedmioty w tutorialu), napisy na planszach po polsku (przynajmniej w wersji polskiej), napisy nie tłumaczą Reksia (bez ustawienia tłumaczenia hauhaskiego), labirynty (ułatwi to podmiankę ich w przyszłości na lepszą wersję, a dopóki są pomijalne, nie powinno to przeszkadzać), opcjonalna wersja angielska w każdej kopii (skoro jest nagrana to czemu nie?).
3. Wybór grafiki i muzyki (oryginalna/LE) - jest dużo zwolenników obu wersji dźwiękowych, niech każdy ma wybór (tak jak w RiSP).
4. Dostęp do wszystkich epizodów w formie archiwum - trzeba doganiać RiSP.

W dalszej perspektywie (pomysły na rozbudowane zmiany, wymagające pracy zespołowej):
Unity Remaster: Wyższa rozdzielczość lepsze cutscenki, dodatkowe animacje, dalsza optymalizacja i odbuggowanie we wszystkich częściach, port Mac dla starej serii (ewentualnie też na Linuxa i wersja mobilna - również dla RiMS), różne wersje językowe (poprawione, żeby Reksio w nich nie mówił, a dialogi pasowały do "jednego RiMS") do wyboru w opcjach każdej części - może Boombit kiedyś o tym pomyśli, bo z tym byłaby masa roboty i bez nich nie wiem jak miałoby to być możliwe. Powinny mieć możliwość importu save'ów z wersji oryginalnej i Re-SP. Zawartość modów z listy powinna być uwzględniona w remasterach.
RiU tryb przetrwania w strzelaniu do ufo i wyścigi multiplayer po przejściu gry - pierwsza minigra oparta jest na słynnych Space Invaders i aż prosi się o dodanie dodatkowych wyzwań, broni czy przeciwników; druga natomiast to jedna z ulubionych minigierek społeczności w tej części, można by ją rozwinąć i umożliwić graczom starcie z bardziej wyrobionym przeciwnikiem od tego zaprogramowanego. Trzeba tylko przemyśleć balans samochodzików i pozycji startowych. Można by było potem pomyśleć o różnych torach wyścigowych.
RiC tryb przetrwania w obronie murów po przejściu gry - trzeba by było dobrze wymyślić interfejs i sposób, w jaki rosła by trudność kolejnych fal (można wymyślić nowych przeciwników np. żółty, indyczy drób chaosu, przywracający do walki pokonany drób). Można by tam też wykorzystać czary do rozpraszania magii (w niektórych trybach). Ewentualnie można też dodać inne tryby gry oparte na pojedynkach np. coop, ale wymagałyby one jeszcze więcej pracy.
RiWC turniej rycerski multiplayer po przejściu gry - sugestia z grupki, sam bardzo lubię tę minigrę, ale ciekawe jak to by było podpiąć Reksia do internetu.
RiKN poziom trudności cheat do wyboru po przejściu gry (jeżeli w opcjach zaznaczymy, że chcemy, aby poziom oszust był pokazywany podczas wyboru) - poziom ten został załatany na potrzeby speedrunów, ale nadal nie jest dostępny bezpośrednio z poziomu gry. Oczywiście intencją twórców nie było poznawanie fabuły z tymi ułatwieniami przeznaczonymi dla testerów, ale gdy ktoś już ukończył grę, nie ma powodów, żeby nie mógł sprawdzić, jak wygląda ten trzeci, na początku ukryty poziom trudności.
RiKN walki czołgów i wyścigi dorożek multiplayer po przejściu gry - nie wiem jak, ale na pewno dałoby się rozbudować minigrę z czołgiem (dorożka na poziomie cheat) i wstawić jako endgame content, może nawet multiplayer z różnymi mapami. Można też dodać zwyczajne wyścigi dorożek - nawet na standardowej mapie, czyli do dworca.
RiKN edytor labiryntów dostępny w menu po przejściu gry, plansza pomocy + wymienianie się poziomami graczy z poziomu gry - ta minigra ma już swój edytor w innej produkcji AM i wystarczy przekonwertować go do RiKN. Uważam, że warto, bo mało która minigra z RiKN ma taki potencjał, jak ta (a jest to mimo wszystko coś trochę innego niż RiWC z RiKwA czy SHiKN).
RiKwA pozostałe edytory z planszami pomocy - trzeba stworzyć przystępne edytory, dostępne w menu danej gry - rozumiem, że nie byłoby to łatwe, ponieważ twórcy korzystali z bardziej zaawansowanych narzędzi. Przy okazji można by było też dać możliwość wymiany zaprojektowanych poziomów między graczami z poziomu gry.
RiK:TTW lepszy edytor, plansza pomocy w edytorze - żeby stał on się jak najbardziej przystępny dla gracza oraz była możliwość wymiany zaprojektowanych poziomów między graczami z poziomu gry.
RiMS (LE) lepsze, niepomijalne labirynty - w RiMS brakuje minigierek, a obecne labirynty są brzydkie, frustrujące, a co gorsza można je pominąć - dla dobra gry trzeba zaprojektować i zaimplementować coś lepszego, można wykorzystać rodzaj labiryntu z RiKN (2D), ale można też pokombinować z jakąś inną formułą 3D.
RiMS (LE) opcjonalna grafika 2D (domyślna, a w remasterze może być jedyna) - ostateczna integracja PR, teraz anomalie powstałe po wydarzeniach z TTW będą już tylko ciekawostką - poza tym grafika 2D nie starzeje się tak źle. Z tym oczywiście wiązałby się ogrom pracy dla grafików, ale przynajmniej tła są już 2D i można by było "tylko" trochę inaczej je pokolorować. Jeśli zostanie przygotowana grafika 2D dla całej części, podczas produkcji remastera, można pominąć dodawanie oryginalnej (także z LE) grafiki 3D.
Na Kury! wersja cyfrowa (z instrukcją w formie planszy pomocy) - chciałbym, żeby każdy kto chce mógł zagrać w tę planszówkę inspirowaną Przygodami Reksia.

Dodatkowe kwestie rozpisane (część niezrealizowana; jeśli się pomyliłem i kwestie te występują jednak w grze, koniecznie dajcie znać):
RiU
    Kretes o Rzeszowie (tekst podczas budowy wajhadłowca), pocieszający Julittę i podpowiadający przy bramie Żabby (gdy długo się z nią trudzimy).
    Molly o Krettim i 3 Kretonach (w grze możemy spytać Molly o Kretiena i Maldurfa, ale nie o Krettiego, mimo że jest wav z wypowiedzią kretonki na jego temat; jest też drugi wav, w którym mówi o samym zdjęciu Kretonów - moim zdaniem powinna go wypowiadać, kiedy kliknie się w części obrazka nie przedstawiające żadnej z tych 3 postaci), wyjściu na zewnątrz (ostrzega, że lepiej tego nie robić) i po kliknięciu (alternatywne teksty zamiast ponownego przedstawienia się) o kopcu kreta oraz odkurzaczu (przed jego zmniejszeniem, po Kurakisie).
    Pomysły Kretoffa na rozwiązanie problemu odkurzacza - trzeba umożliwić klikanie na Kretoffa, po uwolnieniu kretów z więzienia i po Kurakisie, bo jego sugestie są dość zabawne. :kuratoren:
    Julitta – podziękowanie drugiej głowy za dostarczenie listu. Roman o ukochanej, gdy się na niego kliknie.
    Narrator w labiryncie na Kurakisie o zamkniętej na kłódkę wiosce - przydatna informacja dla nowych graczy.
RiC
    Kretes o związaniu teleportków sznurem. Kogut do Reksia podczas budowy (na poczekaniu, gdy przeglądamy schemat).
    Narrator o różnych zamkniętych drzwiach w Magixie.
    Królewna Kurczaka po uwolnieniu Kretesa (i kliknięciu na nią). Kretes o Smokręcie (przy wejściu z nim do przystani).
    Czekoladowa czeluść: Kretes o sukcesie, uwolnieniu krasnoludka, alternatywny tekst o restarcie; reakcja krasnoludków na złapanie przez Gęsi.
    Alternatywny drugi tekst Kretesa o wzięciu sznurka w Piklibii.
    Informacja o czarze ofensywnym, trening i nauka osłon u Snejka, brak losowości podczas nauki i treningu u Waldiego.
    Pełna wersja herbatki (dlaczego nie słyszymy wszystkich tekstów? wszystkie są świetne!) i drugi tekst o szufladach; Kretes w labiryncie - narzekanie na długie dreptanie.
RiWC
    Alternatywna odpowiedź Koguta na pytanie Reksia. Podpowiedź Kretesa w Nurkowaniu po zauważeniu korka.
    Kwestie Kretesa podczas bezczynności w 1 i 3 tunelu. Informacja o dotarciu do następnego punktu kontrolnego w tunelu 1. Protest Kretesa, żeby nie wracać do średniowiecza.
    Dodatkowe kwestie podczas strzelania z mamuta. Wrzucenie nieodpowiedniego przedmiotu do ognia. Dodatkowe teksty podczas przyspieszenia lub kolizji prehistorycznym autem.
    Dłuższa informacja o potrzebie restartu w labiryncie (śmieszne teksty, kojarzą mi się z demo RiU :jakto: ). Podpowiedź, żeby popytać ludzi o herb króla (po wyjściu z łamigłówki Korybuta). Tekst Kretesa po kliknięciu na kurczaka w Karczmie pod Różą.
    Pogoda pod psem - dodatkowy dialog po przegonieniu Ryżokitowców. Powrót z Autostrady - odpowiedź narratora na tekst Kretesa o sukcesie. Zamknięty lej - alternatywna reakcja Kretesa na błędny kod.
    Teksty o balkoniku w karczmie. Dalszy dialog po wejściu do karczmy i po wyjściu z siedziby Ryżokitowców. Rozmowy z Robertem podczas drogi przez las.
    Interakcja ze Świnksem na wystawie w Egipcie.
    Kretes o powrocie z leja. Pożegnanie z Robertem.
RiKN
    Reakcja Kretesa na użycie łomu na studzience. Odpowiedź Maldurfa na propozycję uwolnienia łomem. Teksty Kretesa na wieży w okolicach bobrów, na poczekaniu + pełna wersja tekstu o spadaniu. Dialog Kretesa i dorożkarza po dojechaniu na dworzec.
    Alternatywny dialog z dłużej odkrywającym ujście Nemo. Nemo spytany o płytę. Inny dialog po pierwszej porażce w zadaniu z praniem i odczytywaniem płyty. Alternatywny tekst po kliknięciu na dr Jonesa. Kretes o Froggu. Kwestie wiszącego Kretesa podczas lotu balonem.
    Informacja o przerysowaniu tablicy jako alternatywny tekst dla jej ponownego przeczytania (trzeba też umożliwić ponowny odczyt tablicy Amona Kretesa w Egipcie).
    Alternatywny tekst zadowolonego wodza Masajajów. Tekst Kretesa o przebiegających słoniach. Dalsze teksty podczas opuszczania wioski, pomijalne, podczas ściemnienia.
    Losowe dialogi na dworcu podczas jazdy indyjskim pociągiem + rzadki dialog w przypadku porażki. Naprawa kwestii o tygrysie i słoniu podczas Wieży Hanoi (w tej chwili Kretes nazywa tygrysa wężem, węża słoniem, a kwestia o słoniu się nie odpala) + przypominajka jej zasad (odpalająca się po chwili bezczynności) + pełny dialog na koniec zagadki. Teksty Kretesa o dokładaniu nadmiarowej monety i próbie wywołania śpiewu bez monet. Dialog z hipisami przy wyjściu z Shan-grilla (proponują, żeby zostali z nimi, Kretes stanowczo odmawia).
    Tekst Kretesa o wejściu do jutra (po powrocie od Twaroga). Babć Norbert na poczekaniu, zachwycony muzyką.
    Brakujący tekst narratora po kalmarach (wyjaśnia gdzie płyną, podczas dialogu Kari Maty i Nemo o Reksiu) i 2 podczas minigry ze skakaniem po dachu Orient Expressu (na początku i na końcu). Narrator podczas ściemnienia przed napisami końcowymi (odpowiednik pytań na końcu poprzednich części - świetne podsumowanie Starej Serii).
RiKwA
    Jeden z dodanych w modzie tekstów Kretesa (kret_b108) powinien być odpalany po najechaniu na przycisk restart (zamiast narratora), a nie wciśnięciu, jak jest to w obecnej wersji moda. Trzeba też dodać Molly i Kretesa komentujących działania w edytorze (uwielbiam ten tekst o drużynie piłkarskiej - reakcję Molly na ustawienie dużej liczby mumionków).
RiK:TTW
    Kwestia „zaprojektuj własny poziom” z RiKwA po najechaniu na przycisk łopaty - w końcu inne przyciski w menu mają swoje kwestie.
    Kwestie bohaterów, gdy zatrzymają kulę (informacja o tym może być przydatna) i gdy długo się ślizgają na lodzie.
    Odpowiedni dialog bohaterów po kliknięciu na odblokowaną komnatę windową (w tej chwili odpala się wtedy ten sam tekst, co przy komnacie nieodblokowanej, sugerujący, że bohaterowie nie mogą jeszcze tam iść).
    Dłuższy dialog o windach po 6 piętrze (nie wiem czemu go przycięli) i dodatkowy dialog po 7 (potrzebna animacja przed cut scenką, w której komnaty windowe wysyłają promienie do wielkiego czarnoczerwonego poziomu).
    Dodatkowe kwestie Kretesa, gdy chodzi po skrzynkach lub windach i alternatywne, gdy chodzi po śniegu lub obsługuje windę (a przecież jego teksty są jedną z głównych zalet tej gry).

Zachęcam do dyskusji na oba tematy: łatek i brakujących tekstów (przede wszystkim jak sądzicie - czy wszystkie warto?). Jak widać oddzielnie opisałem łatki, które poza dodatkowymi kwestiami dodają jakieś funkcje czy zmiany, uważam, że tak jak Likwidacja Kretesa powinny być traktowane oddzielnie. Mam nadzieję, że dzięki dalszej dyskusji znajdziemy jak najlepsze sposoby na ulepszanie Przygód Reksia.

Skatalogowane dodatkowe kwestie: https://drive.google.com/file/d/1LFcdHW ... sp=sharing
Bardziej zwięzła lista łatek: https://docs.google.com/document/d/1paA ... sp=sharing

_________________
Mu matku! Pozdrawiam was wszystkich, ludziki dobrej woli!
Mój avatar został przygotowany przez MRX-a, za co serdecznie mu dziękuję.


Ostatnio edytowano Śr, 13 paź 2021, 23:20 przez kretonpodziemny, łącznie edytowano 69 razy



N, 19 lip 2020, 20:28
WWW
Norman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 28 sty 2006, 16:41
Posty: 294
Lokalizacja: Jestes?
Post Re: Niewykorzystane kwestie i inne sugestie kretonapodziemne
Znakomity temat, można powiedzieć że jest to skompilowana to-do lista. Teraz pozostaje tylko przenosić łatki z "propozycji" do "łatek ukończonych". Duże brawa bo napewno kosztowało to sporo roboty i badań nad grą.
BTW odnośnie nowej oprawy graficznej DrobLoadera - właśnie dzisiaj weszła wersja 1.0.0 z moim zdaniem znakomitymi obrazkami od KatekaYuka-http://www.przygodyreksia.aidemmedia.pl/pliki/kretes/forum/reksioforum/viewtopic.php?f=431&t=10764


N, 19 lip 2020, 20:39
Bardzo Stary Norman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 1 sie 2012, 18:14
Posty: 657
Lokalizacja: Międzysieć
Naklejki: 0
Post Re: Niewykorzystane kwestie i inne sugestie kretonapodziemne
Dzięki Roostar! Faktycznie dużo przez ostatnie dni to wszystko sprawdzałem i spisywałem, ale było to też na swój sposób przyjemne, bo mogłem wykorzystać w jakimś konkretnym celu swoją dotychczasową wiedzę o PR.
Natychmiast zmieniam status Drób Loadera. Grafiki nie dość, że są wspaniałe, to jeszcze nawiązują do tych z RiWC. Brawa dla KateYuka!

_________________
Mu matku! Pozdrawiam was wszystkich, ludziki dobrej woli!
Mój avatar został przygotowany przez MRX-a, za co serdecznie mu dziękuję.


N, 19 lip 2020, 20:57
WWW
Bezpieczeństwo Forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 7 lis 2009, 14:12
Posty: 2174
Lokalizacja: Koło komputera xD
Naklejki: 7
Post Re: Niewykorzystane kwestie i inne sugestie kretonapodziemne
Podziwiam rozmiar i dogłębność tego posta :love:
Od razu podrzucam świeżutki temat do punktu "RiSP-RiKwA niewymagana gra z płytą ani jej obrazem": viewtopic.php?p=261557#p261557
Wszelkie pomysły dot. RiMS wydają mi się "w obecnych warunkach nierealne" zdecydowanie bardziej :drob:
A tak na poważnie to liczę, że ktoś z nas wreszcie zgłębi tajniki hakowania Unity i może coś się uda zrobić!

_________________
Przejrzyj moje okołoreksiowe projekty na GitHubie!
Pozdrawiam wielu nieaktywnych użytkowników, wszystkich wciąż wchodzących oraz Playboiia, bo zawsze się żali, że go nie ma w moim podpisie.
Obrazek III miejsce w konkursie halloweenowym 2011, I miejsce w konkursie rocznicowym 2015
Tym kolorem moderuję.


Wt, 21 lip 2020, 17:48
WWW
Roz-krecony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 9 sie 2017, 17:28
Posty: 165
Naklejki: 0
Post Re: Niewykorzystane kwestie i inne sugestie kretonapodziemne
Popieram przedmówców w podziwie do listy :P
Ogólnie sam bym jeszcze jako obowiązkowego moda/łatkę dorzucił do RiU nagrodę Żabby za przejście wyścigu, czego kwestie można znaleźć w wav

_________________
Jejku zapraszam https://github.com/mysliwy112


Wt, 21 lip 2020, 18:48
Bardzo Stary Norman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 1 sie 2012, 18:14
Posty: 657
Lokalizacja: Międzysieć
Naklejki: 0
Post Re: Niewykorzystane kwestie i inne sugestie kretonapodziemne
Jej! Bardzo wam dziękuję! :love: Gdyby nie wasza trójka, nie myślałbym o tym, nie zagłębiłbym się w temat (no, jeszcze Kret Kretes Records trochę zainspirował mnie do zbadania kwestii niewykorzystanych), jak również pewnie znacznie mniej zajmowałbym się sprawami Reksia.
Zamierzam na bieżąco aktualizować listę.

Dawid6 napisał(a):
Od razu podrzucam świeżutki temat do punktu "RiSP-RiKwA niewymagana gra z płytą ani jej obrazem": viewtopic.php?p=261557#p261557

Wow! Będę testował. Już zmieniam kategorię (cieszę się, że okazało się to nie aż tak złożone).

mysliwy112 napisał(a):
Ogólnie sam bym jeszcze jako obowiązkowego moda/łatkę dorzucił do RiU nagrodę Żabby za przejście wyścigu, czego kwestie można znaleźć w wav

Świetny pomysł! Musiałem na jakimś etapie pracy nad listą (jeszcze przed anndrzem) całkiem o tym zapomnieć. Jeszcze przy okazji można by było wprowadzić ułatwienie, żeby nie było trzeba po każdym przegranym wyścigu wracać do Żabby, tylko dopiero za 3 razem, kiedy (chyba) się nad nami lituje.

Dodałem też po 1 propozycji do RiC i RiK:TTW - tło smoka i alt+tab.

_________________
Mu matku! Pozdrawiam was wszystkich, ludziki dobrej woli!
Mój avatar został przygotowany przez MRX-a, za co serdecznie mu dziękuję.


Wt, 21 lip 2020, 20:36
WWW
Bardzo Stary Norman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 1 sie 2012, 18:14
Posty: 657
Lokalizacja: Międzysieć
Naklejki: 0
Post Re: Niewykorzystane kwestie i inne sugestie kretonapodziemne
To fantastyczna wiadomość, Picus! :love: Powodzenia!
Jest jeszcze jeden taki dźwięk w RiU. Sprawdź koniecznie ten link do skatalogowanych kwestii, być może coś pominąłem (faktycznie były tam jeszcze kwestie do restartu, ale nie uwzględniłem ich, bo sugerowały, że po restarcie trzeba by było jeszcze zdecydować czy na pewno).

_________________
Mu matku! Pozdrawiam was wszystkich, ludziki dobrej woli!
Mój avatar został przygotowany przez MRX-a, za co serdecznie mu dziękuję.


Śr, 22 lip 2020, 13:58
WWW
Bardzo Stary Norman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 1 sie 2012, 18:14
Posty: 657
Lokalizacja: Międzysieć
Naklejki: 0
Post Re: Niewykorzystane kwestie i inne sugestie kretonapodziemne
Witam! Jak za pewne wiecie rozpoczęto pracy nad remasterem RiSP w silniku Unity.
Z tego powodu musiałem ponownie przemyśleć kilka punktów z listy i stąd ten bardzo duży update. Zwiększyłem nieco rolę większych projektów, wspomniałem o opcjonalnym tłumaczeniu hauhaskiego i słabych kwestiach narratora z LE.
Wygląda na to, że projekt "jedno RiMS" zostanie raczej zrealizowany (jeśli w ogóle) jako "trzecie RiMS" tzn. remaster 2D.
Społeczność pracująca nad remasterem wspomniała też o kolejnych usprawnieniach, które widzieliby w RiSP, o czym napisałem w sekcji Re-SP (bugfixy i zmiany w kwestiach Robinsona i Kretesa) i w kilku pierwszych modach na to-do liście (otwarte lokacje, system zapisu dowolnego z RiC-RiWC, dowolny Pan Policjant, zmiany na wraku, rework krokodyli).
Przy okazji zmieniłem co nieco w innych miejscach listy np. dodałem łatkę do RiKN z książeczką The Times w menu, antycrash kiszek pragada, o którym wspominał Newt Salamander i dostosowałem listę dodatkowych kwestii w RiC do aktualnego stanu postępu w Workshopie.

_________________
Mu matku! Pozdrawiam was wszystkich, ludziki dobrej woli!
Mój avatar został przygotowany przez MRX-a, za co serdecznie mu dziękuję.


Pn, 19 paź 2020, 16:23
WWW
Norman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 18 paź 2019, 15:13
Posty: 226
Post Re: Niewykorzystane kwestie i inne sugestie kretonapodziemne
Bardzo fajnie, choć Marcisławowi niespodoba mu się pewnie remake RiSP w Unity bo powie: "J***ać Unity!".

_________________
Lubie wszytskich na forum


Wt, 20 paź 2020, 16:43
WWW
Starszy Norman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 25 maja 2020, 12:08
Posty: 366
Lokalizacja: Mazury
Post Re: Niewykorzystane kwestie i inne sugestie kretonapodziemne
Dopiero teraz znalazłem ten temat, i szanuję pana Kretonapodziemnego za napisanie tego czego brakuje do jakiejś części :D pobiore se dzisiaj.
O! Teraz jeszcze doczytałem o problemie z pragadem! Dziękuję!

_________________
Zapraszam tu: https://m.youtube.com/channel/UCLb2pUSf ... w/featured

Spoiler:


N, 25 paź 2020, 10:59
WWW
Bardzo Stary Norman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 1 sie 2012, 18:14
Posty: 657
Lokalizacja: Międzysieć
Naklejki: 0
Post Re: Niewykorzystane kwestie i inne sugestie kretonapodziemne
Dziękuję bardzo panom! Szczególnie za to, że swoją działalnością również przyczyniacie się do dalszego uzupełniania (i skracania - jak w przypadku moda z muzyką Brosza) listy.
Pisząc dziś post o RiMS przypomniałem sobie, że tej grze potrzebny jest jeszcze antycrash w siedzibie ruchu oporu - dodaję. Dodaję też łatkę lepszego obracania kamery w TTW, wyścigi multiplayer w RiU (ostatecznie chyba zrobienie sensownej minigierki z cheatmoda w RiKN powinno być podobnie trudne) oraz wzmiankę o innych trybach po ukończeniu gry w RiC opartych na pojedynkach (trochę bardziej przekonują mnie koncepcje coopowe, o których słyszałem dziś na Discordzie, ale oczywiście wymagałoby to wszystko dobrego przemyślenia założeń trybu).

_________________
Mu matku! Pozdrawiam was wszystkich, ludziki dobrej woli!
Mój avatar został przygotowany przez MRX-a, za co serdecznie mu dziękuję.


N, 25 paź 2020, 15:24
WWW
Starszy Norman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 25 maja 2020, 12:08
Posty: 366
Lokalizacja: Mazury
Post Re: Niewykorzystane kwestie i inne sugestie kretonapodziemne
A dodam pytanie. Czy powstanie przełącznik muzyki z 3D na 2D i na odwrót? Chodzi o projekt "jedno RiMS"
Poza tym szanuję za pomysły:
Wyścigi i turniej multiplayer, naprawienie kiszek Pragada, dodanie Times'a do menu RiKN, oraz tryb przetrwania obrony murów. Poza tym fajne są też pozostałe pomysły na modyfikację. Być może spróbuję coś zrobić, ale najpierw muszę to poogarniać, bo narazie tego nie umiem

_________________
Zapraszam tu: https://m.youtube.com/channel/UCLb2pUSf ... w/featured

Spoiler:


N, 25 paź 2020, 15:48
WWW
Bardzo Stary Norman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 1 sie 2012, 18:14
Posty: 657
Lokalizacja: Międzysieć
Naklejki: 0
Post Re: Niewykorzystane kwestie i inne sugestie kretonapodziemne
Tak, przełączanie muzyki (orydinalna/LE gdyby miała być nowa ścieżka 2D to chyba tylko we współpracy z panem Broszem) jest jednym z elementów projektu "Jedno RiMS", które może być zarówno bardzo obszernym modem, jak i częścią remastera.
Dzięki, choć pomysł turnieju multiplayer nie jest mój, tylko z grupki na FB, a survival też chyba ktoś inny proponował na YT i Discordzie. Czasem wymyślę coś własnego jak np. z tym Timesem. Natomiast niezależnie od tego, kto zaczął, chętnie włączam się w dyskusję jak takie pomysły rozwinąć i powiązać z serią.
No i zachęcam do własnych odkryć, pomysłów i wdrażania ich w życie. Powodzenia!

_________________
Mu matku! Pozdrawiam was wszystkich, ludziki dobrej woli!
Mój avatar został przygotowany przez MRX-a, za co serdecznie mu dziękuję.


N, 25 paź 2020, 16:04
WWW
Starszy Norman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 25 maja 2020, 12:08
Posty: 366
Lokalizacja: Mazury
Post Re: Niewykorzystane kwestie i inne sugestie kretonapodziemne
Jak będzie wyglądało przejście do minigierek multiplayer? Będzie aplikacja czy strona www? To samo z poziomami RiKwA/RiKTTW

_________________
Zapraszam tu: https://m.youtube.com/channel/UCLb2pUSf ... w/featured

Spoiler:


N, 25 paź 2020, 16:49
WWW
Bardzo Stary Norman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 1 sie 2012, 18:14
Posty: 657
Lokalizacja: Międzysieć
Naklejki: 0
Post Re: Niewykorzystane kwestie i inne sugestie kretonapodziemne
Nie wiem. To raczej kwestie techniczne, które powinni ustalić twórcy remasterów z tymi dodatkami. Ja osobiście widziałbym to tak, że w każdej z tych gier w menu głównym byłby przycisk do menu danej minigry. W RiC byłaby tam też tabela rekordów w poszczególnych typach survivalu. W edytorach RiKwA i RiK:TTW byłyby przyciski do przeglądania udostępnionych przez społeczność zestawów poziomów z możliwością ich załadowania.

_________________
Mu matku! Pozdrawiam was wszystkich, ludziki dobrej woli!
Mój avatar został przygotowany przez MRX-a, za co serdecznie mu dziękuję.


N, 25 paź 2020, 18:20
WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL