Kiedyś miałem skromną stronkę o Reksiu. Pan Hrynkiewicz zgodził się udzielić mi wywiadu który na niej umieściłem. Adresu nie będę podawał, bo może kiedyś zrobię inną, a stara jest.. brzydka. Tak czy siak nowsi użytkownicy nie mieli okazji przeczytać tego wywiadu więc publikuję go tutaj.
Lone Star : Witam mógłbym przeprowadzić z Panem wywiad do mojej strony o Rekisu
Krzysztof Hrynkiewicz (Szalony Kapelusznik) : chętnie, ale mam niezwykle mało czasu....(...)
- Jak pracuje się panu w Aidem Media?
- Generalnie - dobrze
Oczywiście są blaski i cienie - jak w każdej pracy, ale skoro w sumie lubię
jechać rano do biura po niemal 10 latach pracy - to chyba dobrze. Największą zaletą pracy w
Aidem Media jest, oprócz fajnego zespołu z jakim pracuje, dosyć duża samodzielność. Jestem w
stanie realizować sporo własnych projektów i nikt mi specjalnie nie patrzy na ręce. Trochę szkoda,
że nie mamy okazji sprawdzić się przy jakmiś dużym projekcie opartym o nowoczesne technologie-
ale może i na to przyjdzie kiedyś czas. Zaletą pracy nad wieloma relatywnie niewielkimi
projektami jest różnorodność zadań. Wadą - to, że trzeba robić kilka róznych rzeczy jednocześnie,
a to generuje niepotrzebny stres i spory bałagan
L.S. Czy robił Pan jeszcze inne gry oprócz Reksia ?
Sz.K.Oczywiście. Bardzo dużo, chociaż...hmmm... niekoniecznie gier. Oprócz serii Przygody Reksia
jestem autorem dosyć dużej ilości programów edukacyjnych - ABC z Reksiem, Liczę z Reksiem,
Wielki Teleturniej Smoka Wawelskiego, Wojna Trojańska, Szkoła Koziołka Matołka, Bolek i Lolek- Język angielski dla Dzieci, Bolek i Lolek - Alfabet i Nauka Czytania i wielu innych. Przy większości
pozostałych produktów AM współpracowałem w mniejszym lub większym stopniu - jako współautor,
kierownik produkcji lub konsultant. Przed AM pracowałem krótko w nieistniejącym już Optimus Nexus i tam "zrobiłem" swój pierwszy program - "Tajemnice Lasów Podpoduszańskich" oparty o książkę którą napisał mój tata.
L.S. Jak powstała pierwsza gra z Reksiem - Reksio i Skarb Piratów
Sz.K.Chyba trochę z przypadku.
Produkcja dwóch gier poprzedzających Skarb Piratów wymusiła sporo usprawnień naszego
"silnika". Pewnego dnia zorientowaliśmy się, że mamy nagle narzędzia, które pozwalają zrobić
np. grę przygodową. A że akurat AM szukała nowego pomysłu na produkt i jednocześnie
zastosowania licencji postaci Reksia ustaliliśmy, że spróbujemy zrobić grę przygodową dla
dzieci. Pamiętam, że żeby udowodnić że damy radę sam oprogramowałem zabawę "krabik",
która otwiera grę
Z początku seria miała mieć skalę właśnie Skarbu Piratów, a dodatkowo miały tam być
wplecione elementy edukacyjne w formie ciekawostek, które by się zbierało na planszach.
Chyba całe szczęście, że od tego odeszliśmy.
Piraci spotkali się z całkiem dobrym przyjęciem i wkrótce dostaliśmy zielone światło na robienie
następnej części. No i postanowiliśmy wówczas sporo rzeczy pozmieniać - w strukturze, fabule,
postaciach, poziomie trudności
No i tak narodziła się seria, którą znacie.
L.S. Czy gry Aidem Media wydawane są nie tylko w Polsce ?
Sz.K.Owszem. W Czechach, na Słowacji, na Węgrzech, w Rumunii, na Ukrainie i przede wszystkim
w Rosji. Seria przygód Reksia ląduje w Rosji i w Rumunii bardzo szybko po polskiej premierze i
ma tam wielu fanów. Może kiedyś w ramach ciekawostki umieścimy na
http://www.przygodyreksia.pljakieś obcojęzyczne demo którejś z gier?
L.S.Czy planowana jest kolejna część przygód Reksia ?
Sz.K. Na to nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Nie jest planowana, w sensie, że nie mamy
wyznaczonej jakiejś daty rozpoczęcia produkcji, ale też nie jest powiedziane, że już do tematu
nigdy nie wrócimy. Na razie musimy nadrobić trochę w dziale edukacji dla najmłodszych, a za
parę miesięcy zobaczymy...
Inna sprawa, że my, twórcy musimy trochę odpocząć od Reksia, bo to naprawdę karkołomna
seria na wielu poziomach
L.S.Dziękuje za wywiad dowidzenia
Wywiad robiony był po premierze Nemo (chyba) co widać z treści
Myślę że temat warto by przykleić bo wywiad jest chyba ciekawy