Teraz jest Cz, 26 gru 2024, 06:29



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
ZASADY OGÓLNE 
Autor Wiadomość
Mistrz Gry
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009, 17:53
Posty: 2045
Lokalizacja: Uniwersum Kreacji
Naklejki: 4
Post ZASADY OGÓLNE
ZASADY OGÓLNE

A. Przystąpienie do rozgrywki.

1. Zapisy.
Jeśli chcesz dostać się do gry, musisz napisać o tym w temacie "Zgłoszenia". Jako że duża liczba osób na pewno zapisze się na samym początku, osoby, które zgłoszą się do określonego dnia i godziny, zostaną ustawione w kolejce w celu wybrania swojego Patrona. Kolejność jest następująca: najpierw gracze dzieleni są na tych, co grali w pierwszej edycji i na tych, co nie - pierwsza grupa ma pierwszeństwo jako formę rekompensaty za nieukończenie pierwszej edycji. Kolejność wewnątrz grup jest wybrana metodą losowania.

2. Wybór Patrona.
Po publikacji listy kolejności gracze kolejno wybierają swojego Patrona. Dzieje się to w temacie zgłoszeń - każdy gracz musi podać swojego Patrona i imię postaci. Następnie Mistrz Gry edytuje spis Patronów oraz założy dział z imieniem postaci, w którym będą się w przyszłości odbywać interakcje i walki postaci.

3. Tworzenie postaci.
Kiedy gracz wybierze Patrona, powinien on utworzyć w głównym dziale temat swojej postaci. Szczegóły na ten temat są w temacie "Poradnik - Tworzenie postaci". Jeśli gracz popełnił błędy w tworzeniu tematu postaci, Mistrz Gry je wymieni. Jeśli wszystko odbyło się poprawnie, Mistrz Gry zatwierdzi postać.

4. Rozgrywka.
Każdą sesję rozpoczyna post Mistrza Gry, w którym aktualizuje status postaci. Pierwszy wpis dla danej postaci pojawi się na pierwszej sesji po jej zatwierdzeniu przez Mistrza Gry. W CRPG nie ma sugerowanych opcji wyboru - każdy gracz musi sam wymyślić swoje dalsze działania. Odpowiedzi użytkowników nie mogą być zbyt skomplikowane i nie powinny zawierać instrukcji na coś, co powinno wystarczyć na kilka sesji (np. "(...) a jeśli się nie da, to (...) a jeśli i to nie zadziała, to (...)" itd.) - dozwolone jest tylko jedno takie rozszerzenie możliwych ilości działań na post, ale proszę i z tym nie szaleć (nie dotyczy to korzystania z przedmiotów - poza walką można ich używać bez ograniczeń jednocześnie wykonując inne akcje; poza walką można też zmieniać używany ekwipunek, podczas gdy broń można zmieniać nawet w walce i to bez marnowania ruchu). Zachowanie zgodne z klimatem fantasy jest bardzo mile widziane.


B. Elementy rozgrywki.

1. Interakcja.
Gracz może dokonywać interacji z NPC i innymi graczami. Niedozwolona jest nieścisłość - wpisujemy słowo w słowo to, co mówimy do postaci (mile widziane jest dobre wczuwanie się w postać, ale bez przesadnego krasomówstwa). Jeśli rozpoczynamy z kimś/czymś walkę, to piszemy w jaki sposób (np. "Atakuję kulą ognia."). Niezastosowanie się sprawi, że organizator przyjmie, iż chodzi o zwykły atak fizyczny, co często może gorzko kosztować gracza. Dla przejrzystości rozgrywki gracze nie powinni nadużywać zbyt wiele sposobów edycji tekstu, aczkolwiek mile widziane jest oznaczanie wypowiedzi postaci pogrubieniem.

2. Interakcja z innymi graczami.
Jako że interakcje między graczami ze względu na swoją naturę byłyby kłopotliwe do prowadzenia w głównej rozgrywce, będą one przeprowadzane w osobnych tematach, podobnie jak walki. Temat zakłada Mistrz Gry i będzie on miał formę: <nr sesji>, Interakcja <imię jednej postaci> z <imię drugiej postaci>. Interakcji między postaciami nie wolno zaczynać, jeśli jedna z nich walczy (wyjątkiem jest sytuacja, gdy chcemy dołączyć do walki po jednej ze stron).

3. Walka.
Kiedy gracz przeprowadzi interakcję, która rozpocznie walkę, wspomniana walka ze względu na często długotrwały charakter odbywa się osobno od głównej rozgrywki w dziale Arena. Każda walka toczy się w osobnym temacie, którego nazwa ma następujący format: <nr sesji>, <nazwa postaci> VS <nazwa przeciwnika>. Temat zakłada Mistrz Gry i wpisuje informacje o obu stronach. Następnie, jeśli walkę w temacie głównym rozpoczął przeciwnik, organizator informuje o jego działaniach (jest to uprzedzone efektem ataku gracza, jeśli to on zaczął walkę). W odpowiedzi gracz opisuje własne działania. Jeśli walka toczy się między dwoma graczami, to po poście organizatora, zawierającym efekt ataku gracza który rozpoczął walkę, odpowiada najpierw drugi gracz, potem znów organizator z efektem akcji itd. Jeśli jeden z walczących graczy "zaginął w akcji" (nie udziela odpowiedzi w rozsądnym okresie czasu), jego postać ginie, a aktywny gracz zostaje zwycięzcą (zasada przegranej postaci z powodu nieaktywności dotyczy też graczy w głównej rozgrywce - jednakże w tym wypadku postać ginie w trzeciej sesji nieaktywności i wraca do życia gdy tylko gracz znowu się uaktywni). Walki zakończone stają się tematami zamkniętymi.

4. Łup, EXP, level upy itp.
Jeśli gracz zdobędzie cokolwiek w trakcie rozgrywki w głównym temacie, w wyniku handlu bądź w temacie walki, musi w temacie swojej postaci wkleić cytat z fragmentem w którym coś zyskuje (pamiętajcie, na miłość boską, tylko ten ważny fragment, nie cały post sesji...) wraz z numerem sesji. W przeciwnym wypadku możecie po prostu nic nie dostać, gdyż Mistrz Gry też człowiek i popełnia błędy - walczcie więc o swoje. Wszelkie straty są rejestrowane przez Mistrza Gry, więc jak o czymś wtedy zapomni, to tylko zyskacie...

5. Przegrana
Jeśli HP postaci spadnie do zera lub w inny sposób zostanie pokonana, gracz musi odczekać trzy sesje zanim powróci do gry, tracąc w ten sposób cenny czas. Co więcej, posiadane EXP zostaje zredukowane o dziesięciokrotność poziomu postaci (o ile by to nie obniżyło EXP do liczby minimalnej dla poziomu - wtedy nie straci się więcej EXP), przez co zwykle trzeba będzie spędzić więcej czasu w celu zdobycia kolejnego poziomu.

6. Wygrana
Musisz, cóż innego, pokonać finałowego bossa. Powodzenia... będzie ci potrzebne.


C. Zakończenie CRPG.

1. Zakończenie planowane
CRPG zostanie oficjalne zakończone, gdy jeden z graczy pokona finałowego bossa świata gry po przejściu głównej linii questów. Ten gracz będzie rzecz jasna zwycięzcą CRPG.

2. Przerwanie
CRPG może zostać przerwane i nie wznowione przez Mistrza Gry, jeśli liczba aktywnych uczestników spadnie do dwóch. Gracz nie jest uznawany za aktywnego jeśli od trzech sesji nie udziela się w temacie rozgrywki.

_________________
Obrazek
Rrauu hau hou grrao Hauhaure (hau. Mówię poprawnie po Hauhasku).
Tym kolorem prowadzę walkę admina ze złem.
"Wszyscy jestescie moimi dziubaskami ^^" <- Ten cytat zawsze poprawia mi humor, Api. :)


Wt, 10 paź 2017, 19:45
Zgłoś post
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL