Dołączył(a): So, 7 lis 2009, 14:12 Posty: 2174 Lokalizacja: Koło komputera xD
Naklejki: 7
RiC - naprawa efektów czarów
Jeśli kiedykolwiek wykorzystaliście w pojedynku czar inny niż Sen i zostaliście przez to trafieni przez mroczny Drób jakimś p o t ę ż n y m czarem... to mogliście trafić akurat na te 50% zaklęć, które nie wywołują żadnego negatywnego efektu. Mowa tu o Pladze Much, Zamianie w Żabę oraz Kołach i Wirach, które z powodu błędu w skrypcie po prostu nie działają w przypadku zaaplikowania ich Reksiowi. Modyfikacja przywraca wspomniane efekty. Nie jest to jakaś gruntowna przebudowa plików gry: wystarczyło usunięcie jednego "zdania" (wywołania metody) oraz jednego znaku w jednym skrypcie. Zapraszam wszystkich żądnych prawdziwych wrażeń do testowania!
_________________ Przejrzyj moje okołoreksiowe projekty na GitHubie! Pozdrawiam wielu nieaktywnych użytkowników, wszystkich wciąż wchodzących oraz Playboiia, bo zawsze się żali, że go nie ma w moim podpisie. III miejsce w konkursie halloweenowym 2011, I miejsce w konkursie rocznicowym 2015 Tym kolorem moderuję.
Ostatnio edytowano Cz, 16 lip 2020, 22:39 przez Dawid6, łącznie edytowano 2 razy
Testowałem dziś (przy okazji sprawdzałem też, które kwestie dialogowe z plików gry nie są dostępne w grze). Utrudniała mi w tym moja myszka, która miała tendencje do skręcania podczas czarowania w różne strony, a także fakt, że znowu pojawiły się problemy z rzucaniem zamiany w żabę, a nawet identyczny z plagą much (DxWnd jednak przed nimi nie chroni). Sprawdziłem, że to nie przez łatkę.
Zamiana w Żabę oraz Koła i Wiry działają dobrze (rozumiem, że do efektu Kół i Wirów łatka dodaje tylko efekt ruszającego się kursora, gdy nie czarujemy, a reszta efektu jest już wcześniej?). Cieszę się, że jest wyraźny efekt. Natomiast muchy są jeszcze bardziej irytujące, niż wcześniej (przez swoje bzyczenie), może warto by było skrócić czas, przez jaki niosą kursor?
Myślę, że to dobre miejsce, żeby napisać jeszcze o 2 sprawach:
Drób chaosu potrafi czarować również osłony, ale te z jakiegoś powodu nie działają, a szkoda (nie powinno to być zbyt mocne, bo przecież można mieć tylko 1 osłonę na raz). Może byłaby opcja dodania im osłon? Skoro wiemy teraz więcej o działaniu czarów, można by było osłabić sen tak, że pierwsze zaśnięcie występowałoby dopiero po jakimś czasie od rzucenia czaru. Trzeba by było wówczas ze pewne lepiej dostosować też czas między zaśnięciami. Chętnie testowałbym taką łatkę, aż doszlibyśmy do zadowalających efektów.
_________________ Mu matku! Pozdrawiam was wszystkich, ludziki dobrej woli! Mój avatar został przygotowany przez MRX-a, za co serdecznie mu dziękuję.
Śr, 1 lip 2020, 14:02
Dawid6
Bezpieczeństwo Forum
Dołączył(a): So, 7 lis 2009, 14:12 Posty: 2174 Lokalizacja: Koło komputera xD
Naklejki: 7
Re: RiC - naprawa efektów czarów
Przy Kołach i Wirach kursor powinien uciekać również podczas czarowania. Wydaje mi się, że tego efektu wcześniej nie było. Czas niesienia przez muchy da się skrócić, ale ta i inne sprawy to już chyba materiał na poważniejszą modyfikację modyfikującą system czarów całościowo. Co do np. zaklęcia Snu uważam też, że nie powinno resetować całkowicie stanu naładowania różdżki. Z osłonami drobiu ciekawa sprawa, nie przyszło mi na myśl wcześniej, sprawdzę w wolnym czasie, jak to jest zaimplementowane.
Nie wiem do końca, jak to jest z adekwatnością tej łatki, ponieważ słyszałem opinie niektórych osób, że te efekty widzieli już w akcji (przy czym sam je mniej więcej kojarzę z dziecięcych rozgrywek). Jakbyś zauważył jakieś efekty działające bez patcha, to daj znać i podeślij plik. I w ogóle to prośba skierowana do każdego czytającego. Do czasu zbadania obrony murów nie mogę jednak nic bliżej orzec.
_________________ Przejrzyj moje okołoreksiowe projekty na GitHubie! Pozdrawiam wielu nieaktywnych użytkowników, wszystkich wciąż wchodzących oraz Playboiia, bo zawsze się żali, że go nie ma w moim podpisie. III miejsce w konkursie halloweenowym 2011, I miejsce w konkursie rocznicowym 2015 Tym kolorem moderuję.
Śr, 1 lip 2020, 15:18
Newt Salamander
Starszy Norman
Dołączył(a): Pn, 25 maja 2020, 12:08 Posty: 366 Lokalizacja: Mazury
Re: RiC - naprawa efektów czarów
Ja kiedy próbuję pokonać pojedyńcze drób zamianą w żabę ,to gra się zacina :/
Dołączył(a): So, 7 lis 2009, 14:12 Posty: 2174 Lokalizacja: Koło komputera xD
Naklejki: 7
Re: RiC - naprawa efektów czarów
W jakich okolicznościach występuje ten problem? Właśnie sprawdziłem na szybko i udało mi się Zamianą w Żabę pokonać Kurę przed wejściem do lodowego pałacu Waldimorsa. Kura trafiła w tym czasie mnie raz Zamianą w Żabę. Może zaklęcie rzucone przez przeciwnika ma jakieś znaczenie? Albo lokacja?
_________________ Przejrzyj moje okołoreksiowe projekty na GitHubie! Pozdrawiam wielu nieaktywnych użytkowników, wszystkich wciąż wchodzących oraz Playboiia, bo zawsze się żali, że go nie ma w moim podpisie. III miejsce w konkursie halloweenowym 2011, I miejsce w konkursie rocznicowym 2015 Tym kolorem moderuję.
Ja wczoraj się spotkałem z tym, gdy walczyłem z kurą u Burektora (sprawdzałem to z zainstalowaną łatką i bez niej). Zdarzyło się to zarówno wtedy, gdy prawie pokonałem przeciwnika zamianą w żabę, jak i plagą much. Wydaje mi się, że sam dostałem już wcześniej żabą. Ten błąd jest o tyle irytujący, że po nim trzeba uruchamiać ponownie komputer.
Kiedy wczoraj porównywałem grę z łatką, z grą bez łatki, jak najbardziej zauważyłem różnice w efektach tych czarów, rzuconych na mnie, ale zapraszam innych do potwierdzenia tego.
Gdyby sen nie restartował stopnia naładowania różdżki to nadal jego natychmiastowe działanie mogłoby być problemem dla balansu, wszystko zależy od tego, kiedy udało nam się go rzucić (jeśli przeciwnik nie naładował jeszcze różdżki, tylko dopiero kreśli symbol, to przecież nie miałoby to znaczenia).
Edit: dziś miałem nałożone koła i wiry, pokonywałem przeciwnika muchami i znowu wystąpił problem.
_________________ Mu matku! Pozdrawiam was wszystkich, ludziki dobrej woli! Mój avatar został przygotowany przez MRX-a, za co serdecznie mu dziękuję.
Cz, 2 lip 2020, 06:43
Dawid6
Bezpieczeństwo Forum
Dołączył(a): So, 7 lis 2009, 14:12 Posty: 2174 Lokalizacja: Koło komputera xD
Naklejki: 7
Re: RiC - naprawa efektów czarów
Przebadałem obronę murów i zamieściłem znaleziska na Reksiopedii. Efekty Plagi Much, Zamian w Żabę i Kół i Wirów były tam obecne (w zmodyfikowanej wersji), co by tłumaczyło te wszystkie świadectwa.
Udało mi się odtworzyć błąd z rzucaniem Plagi Much oraz Zamiany w Żabę podczas pojedynku z Kurą u Waldimorsa. Występował on podczas kreślenia lub rzucania trzeciego czaru: 1. u przeciwnika 2x muchy, u Reksia 1x żaba, 2. u przeciwnika 2x muchy, u Reksia 2x budyń, 3. u przeciwnika 2x żaba, u Reksia 2x żaba. Komputera na szczęście wyłączać nie musiałem. Wygląda to na jakąś "niegroźną" usterkę w kodzie pojedynku, spróbuję to naprawić w obrębie tej łatki.
_________________ Przejrzyj moje okołoreksiowe projekty na GitHubie! Pozdrawiam wielu nieaktywnych użytkowników, wszystkich wciąż wchodzących oraz Playboiia, bo zawsze się żali, że go nie ma w moim podpisie. III miejsce w konkursie halloweenowym 2011, I miejsce w konkursie rocznicowym 2015 Tym kolorem moderuję.
Cz, 2 lip 2020, 21:02
Dawid6
Bezpieczeństwo Forum
Dołączył(a): So, 7 lis 2009, 14:12 Posty: 2174 Lokalizacja: Koło komputera xD
Naklejki: 7
Jak się okazało, czasem gra mogła się zapętlić, jeśli czar Drobiu został losowo przerwany (nie chodzi tu o Sen, ale właśnie o dwa wspomniane zaklęcia: Plagę Much i Zamianę w Żabę). Łatka zmienia trochę działanie tej pętli w taki sposób, że między iteracjami występuje pewien przedział czasowy, w którym gra może się narysować, zmienić ziarno generatora liczb losowych (o ile pamiętam, ustawiane na podstawie czasu w sekundach) i takie tam codzienne sprawy.
Nie wiem, czy przypadkiem nie wpływa to jakoś negatywnie na walki z manekinami, czego już nie przetestowałem.
_________________ Przejrzyj moje okołoreksiowe projekty na GitHubie! Pozdrawiam wielu nieaktywnych użytkowników, wszystkich wciąż wchodzących oraz Playboiia, bo zawsze się żali, że go nie ma w moim podpisie. III miejsce w konkursie halloweenowym 2011, I miejsce w konkursie rocznicowym 2015 Tym kolorem moderuję.
Testowałem i manekiny działają bez zarzutu (poza tym, że buggują expa). Sprawdziłem też u siebie pojedynki z gęsią i z kurą - wszystko działa, jak należy.
Nadal sprawia mi kłopoty kontrowanie plagi much. Trafiony dwukrotnie tym czarem praktycznie nie mam szans na rzucenie osłony, nie mówiąc już o kontrze. Chyba, że zdążę nałożyć jakieś negatywne efekty na przeciwnika wcześniej, co da mi trochę czasu i większy margines błędu. Warto nie czarować od razu, tylko zastanowić się, gdzie za chwilę nie będzie owadów i tam zacząć czarować. Mimo wszystko chyba trzeba będzie ten czar osłabić, ale nie tak mocno jak sen.
Zauważyłem też, że po 3 fali drobiu nie można wejść do gabinetu Gulguldryka, co jest dość dziwne, bo przecież mamy przed sobą jeszcze pojedynek z TKTPM i ewentualnie z kurą u Burektora, dlatego powtórka czarów mogłaby się jeszcze przydać. Tymczasem możemy wciąż pójść do gabinetu Snejka albo wypowiedzieć hasło Waldimorsa u Smokręta.
Jeszcze jedna okołopojedynkowa ciekawostka - po przegranej z TKTPM, w przeciwieństwie do przegranej z drobiem, nie możemy spokojnie poczekać w pomieszczeniu, bo niezależnie od aktywności gracza, Reksio rusza naprzód. Szkoda, bo usłyszelibyśmy do końca kwestię Kretesa.
_________________ Mu matku! Pozdrawiam was wszystkich, ludziki dobrej woli! Mój avatar został przygotowany przez MRX-a, za co serdecznie mu dziękuję.
Czy na działanie czarów w labiryntach wpływa ten sam plik? Trafienie przeciwnika wieloma czarami w labiryncie bugguje go czasem i zatrzymuje we śnie na zawsze - przeciwnik może stać się wówczas nieprzekraczalną, nieusuwalną barierą albo zupełnie przestać wchodzić z nami w kolizję. W ogóle sam fakt, że czasami przeciwnik przyspiesza po zaczarowaniu, a czasem nie, wydaje się dziwny. Szkoda też, że zamiana w żabę nie ma własnego efektu graficznego (przez co skakanie z jednej strony kratki na drugą wygląda jakby gęś się zglitchowała, a to chyba przynajmniej częściowo zamierzone), a przecież można by było wykorzystać wygląd krasnoludka (tylko bez czapki).
_________________ Mu matku! Pozdrawiam was wszystkich, ludziki dobrej woli! Mój avatar został przygotowany przez MRX-a, za co serdecznie mu dziękuję.
So, 4 lip 2020, 20:15
Dawid6
Bezpieczeństwo Forum
Dołączył(a): So, 7 lis 2009, 14:12 Posty: 2174 Lokalizacja: Koło komputera xD
Naklejki: 7
Łatka była testowana we wszystkich trzech labiryntach (w czym dopomógł mi Roostar: dzięki!) i powinna być w miarę stabilna, ale jakby co, proszę o informację, to wypuszczę jakiegoś hotfixa. Chciałem również gorąco podziękować mysliwemu112 za udostępnienie kodera ANN, przy pomocy którego mogłem zedytować grafiki oraz informacje zawarte w plikach animacji. Przebadane efekty czarów wylądowały oczywiście na Reksiopedii.
Pora na podsumowanie dokonanych zmian. Najpierw w odpowiedzi na zauważone problemy...
kretonpodziemny napisał(a):
Trafienie przeciwnika wieloma czarami w labiryncie bugguje go czasem i zatrzymuje we śnie na zawsze - przeciwnik może stać się wówczas nieprzekraczalną, nieusuwalną barierą albo zupełnie przestać wchodzić z nami w kolizję.
Naprawione.
kretonpodziemny napisał(a):
W ogóle sam fakt, że czasami przeciwnik przyspiesza po zaczarowaniu, a czasem nie, wydaje się dziwny.
Właściwie to okazało się, że przyspiesza zawsze po przeminięciu pierwszego czaru, dokładnie o 1/3 szybkości. Może miało to symbolizować zwiększenie czujności przeciwnika czy coś takiego? W każdym razie zostawiłem, jak jest.
kretonpodziemny napisał(a):
Szkoda też, że zamiana w żabę nie ma własnego efektu graficznego (przez co skakanie z jednej strony kratki na drugą wygląda jakby gęś się zglitchowała, a to chyba przynajmniej częściowo zamierzone), a przecież można by było wykorzystać wygląd krasnoludka (tylko bez czapki).
To również udało się naprawić. Same grafiki żab co prawda były w plikach z animacjami wrogów, brakowało jednak wpisu informacyjnego w tychże plikach. Niestety, żaby były tam w czapkach, więc ostatecznie musiałem je trochę przerobić.
(Mniej lub bardziej) kompletna lista zmian:
Spoiler:
naprawa efektu Zamiany w Żabę,
naprawa efektu Kół i Wirów u gracza (które rzucone na Kretesa lub krasnoludka powodowały negatywny efekt u Reksia),
naprawa efektu Ciemności u przeciwnika (wcześniej efekt pozostawał nawet po przeminięciu czaru, dodatkowo przez przeciwnika dało się przechodzić bez kolizji),
naprawa efektu Snu (który "przykryty" innym czarem mógł uśpić gracza lub przeciwnika na wieki),
naprawa drobnych błędów graficznych (niedopasowana pozycja animacji czaru u przeciwnika, rozmywający się przy lewej krawędzi ekranu efekt Ciemności u gracza),
neutralizacja sytuacji, w których postać sama uderza się czarem (dla przeciwników jest to po prostu wyłączenie tzw. friendly fire),
dezaktywacja klawiatury po naciśnięciu przycisku Restart/ przegranej,
naprawa efektów czarów (Sen, Zamiana w Żabę) znikających przy przełączeniu aktywnej postaci gracza,
naprawa błędu powodującego budzenie się postaci (uśpionej Snem) po trafieniu jej Zamianą w Żabę,
naprawa pozycji gracza po przeminięciu efektu Budyniu,
naprawa zachowania czarów rzucanych przez przeciwnika (które były emitowane nawet, jeśli przeciwnik został w trakcie kreślenia potraktowany czarem)
Problemy nienaprawione:
Spoiler:
czasem klawisze wydają się zacinać (postać idzie bez przerwy w danym kierunku),
zachowanie krasnoludków po zetknięciu z przeciwnikiem nie zawsze działa jak powinno (czasem po prostu krasnoludkowi nic się nie dzieje),
przeciwnik trafiony Snem w pewnym szczególnym momencie podczas stania w miejscu (albo obracania się?) potrafi zasnąć na wieczność,
każde kolejne nałożone zaklęcie resetuje timer zdjęcia efektu z postaci
_________________ Przejrzyj moje okołoreksiowe projekty na GitHubie! Pozdrawiam wielu nieaktywnych użytkowników, wszystkich wciąż wchodzących oraz Playboiia, bo zawsze się żali, że go nie ma w moim podpisie. III miejsce w konkursie halloweenowym 2011, I miejsce w konkursie rocznicowym 2015 Tym kolorem moderuję.
Dzięki Dawidzie za kolejną łatkę i wnikliwe badania! Testowałem trochę chatkę z piernika i bardzo podoba mi się wygląd zamiany w żabę. Zastanawia mnie jednak, dlaczego tylko ten czar daje efekt wizualny na Kretesie (na krasnoludkach oczywiście nie widać oprócz nich również zamiany, ale to dobrze). W sumie efekt wizualny budyniu i ciemności, którym obrywamy od gęsi też by się przydał (np. po to, żeby wiedzieć, czy uciekać z nałożoną ciemnością, czy siedzieć na miejscu z budyniem).
Dawid6 napisał(a):
Właściwie to okazało się, że przyspiesza zawsze po przeminięciu pierwszego czaru, dokładnie o 1/3 szybkości. Może miało to symbolizować zwiększenie czujności przeciwnika czy coś takiego? W każdym razie zostawiłem, jak jest.
Może to i zamierzone, ale wydaje mi się, że przynajmniej nie powinno to się kumulować, bo może to prowadzić do poważnych trudności z przejściem, a klimatycznie nie ma to sensu.
Zauważyłem jeszcze, że po rzuceniu na przeciwnika ciemności, a następnie zamiany w żabę, efekt ciemności ustaje, mimo że czarna chmura wokół żaby pozostaje.
Co do nierozwiązanych problemów... Nie udało mi się wywołać błędu z zaśnięciem, więc cieszę się, że zdarza się już tylko w rzadszych przypadkach. Krasnoludki są w ogóle dość dziwne, jeśli chodzi o obrywanie od przeciwników. W ogóle nie są celem czarowania, ale mogą oberwać od czarów przeciwnika (np. celującego w Reksia za krasnoludkiem, co jest dziwne). Czarująca gęś jest w stanie przejść przez chowającego się krasnoludka. Zdarzał mi się jeszcze błąd, sprawiający że po schowaniu się krasnoludka pozostaje za jego wcześniejszą lokalizacją nieprzekraczalna przezroczysta bariera, z którą nie można nic zrobić. W zasadzie to spotkałem się też z sytuacjami, w których gęsi nie rzucały czarów również na Reksia i Kretesa, nie wiem czym mogłoby to być spowodowane, być może efekt zamiany w żabę utrzymał się dłużej?
_________________ Mu matku! Pozdrawiam was wszystkich, ludziki dobrej woli! Mój avatar został przygotowany przez MRX-a, za co serdecznie mu dziękuję.
Pt, 17 lip 2020, 09:48
Dawid6
Bezpieczeństwo Forum
Dołączył(a): So, 7 lis 2009, 14:12 Posty: 2174 Lokalizacja: Koło komputera xD
Naklejki: 7
Re: RiC - naprawa efektów czarów
Wydaje mi się, że celu naprawienia "namierzania" przez Gęsi trzeba będzie pogrzebać trochę w plikach .ann, ale... Mam coraz poważniejsze wrażenie, że wygodniej i lepiej będzie napisać ten skrypt od nowa. Niektóre mechaniki są w nim naprawdę dziwacznie zaimplementowane, choćby to namierzanie przez drób przechodzi przez ściany (co niby można tłumaczyć szóstym zmysłem magicznego ptactwa). Może to materiał na inny patch, bo w tym starałem się trzymać oryginalnych intencji twórców (mam nadzieję), no ale niektóre z właściwości elementów minigry są niezbyt sensowne. Na razie prace nad tą łatką wstrzymuję i przerzucam się na inne projekty, co nie znaczy oczywiście, że wszelkie opinie, propozycje zmian czy relacje nie są dalej mile widziane
_________________ Przejrzyj moje okołoreksiowe projekty na GitHubie! Pozdrawiam wielu nieaktywnych użytkowników, wszystkich wciąż wchodzących oraz Playboiia, bo zawsze się żali, że go nie ma w moim podpisie. III miejsce w konkursie halloweenowym 2011, I miejsce w konkursie rocznicowym 2015 Tym kolorem moderuję.
Pt, 17 lip 2020, 21:20
Dawid6
Bezpieczeństwo Forum
Dołączył(a): So, 7 lis 2009, 14:12 Posty: 2174 Lokalizacja: Koło komputera xD
Naklejki: 7
Re: RiC - naprawa efektów czarów
Począwszy od 19 lipca, mod ten jest częścią projektu RiC Workshop - łatki zbiorczej do RiC nadzorowanej przez Roostara. "Ekskluzywne" dla tego zbioru zmiany to m.in. dodanie specjalnych grafik dla głównych bohaterów zamienionych w żabę w labiryntach, uwidocznienie większej liczby efektów dla postaci gracza (też w labiryntach), usunięcie z komentarza znaku ukośnika powodującego problemu ze skryptem i inne.
Ewentualne dalsze prace prowadzone będą właśnie w tym zbiorczym środowisku, by zapobiec kolizjom między pojedynczymi modyfikacjami, fragmentacji, niejednoznaczności i bałaganowi ogółem.
_________________ Przejrzyj moje okołoreksiowe projekty na GitHubie! Pozdrawiam wielu nieaktywnych użytkowników, wszystkich wciąż wchodzących oraz Playboiia, bo zawsze się żali, że go nie ma w moim podpisie. III miejsce w konkursie halloweenowym 2011, I miejsce w konkursie rocznicowym 2015 Tym kolorem moderuję.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników