|
|
Teraz jest N, 12 sty 2025, 14:41
|
Autor |
Wiadomość |
kretonpodziemny
Bardzo Stary Norman
Dołączył(a): Śr, 1 sie 2012, 18:14 Posty: 659 Lokalizacja: Międzysieć
Naklejki: 0
|
Re: Pomysły na modyfikacje
No jak mówiłem - jestem otwarty na dyskusję. Także zachęcam i nie mogę się doczekać RiWC i RiMS (przy okazji - RiSP też by się przydało). Jeszcze dodam, że gdyby już ścieżka z RiC miała być liniowa, to lepiej by było, gdyby tak jak w dróbloaderze, żadne spelle nie były wybierane za nas (poza odblokowaniem całego pierwszego poziomu w pewnym momencie i całego trzeciego w finale). Jeśli przy epizodzie byłby wolny exp, opcje doboru czarów podświetlałyby się (w przeciwieństwie do pozostałych wariantów, których jest tak dużo, że na początku lepiej nie zwracać na nie uwagi) no i oczywiście dopóki tylko część została odblokowana na koncie, to powinny być już wybrane właśnie one. W zasadzie to pewna ścieżka musi być domyślna - ta w której jest Zadanie Gulguldryka, Zadanie Burektora, Arras, Piklibia, gęś sprzed uniwersytetu, druga obrona, KB, Bobror i Waldimors - bez żadnych lotów wte i nazad. Pytanie gdzie wtedy byłaby kura z małego hallu? Za pewne przed 3 falą, bo nie jest potrzebna do nauczenia się wszystkiego u Waldiego.
_________________ Mu matku! Pozdrawiam was wszystkich, ludziki dobrej woli! Mój avatar został przygotowany przez MRX-a, za co serdecznie mu dziękuję.
|
N, 10 sty 2021, 16:08 |
|
|
Newt Salamander
Starszy Norman
Dołączył(a): Pn, 25 maja 2020, 12:08 Posty: 366 Lokalizacja: Mazury
|
Re: Pomysły na modyfikacje
Tak, problem z czarami. Pamiętam jak po raz pierwszy pobrałem Dróbloadera i próbowałem zaatakować gęś w krainie bajek zamianą w żabę. Faktycznie zawsze można narzucić liniowość, ale to chyba nie najlepszy pomysł.
Co do RiSP to chyba też zrobię, ale epizodów w systemie kropkowym byłoby wtedy niewiele więcej od systemu mapy.
|
N, 10 sty 2021, 17:32 |
|
|
kretonpodziemny
Bardzo Stary Norman
Dołączył(a): Śr, 1 sie 2012, 18:14 Posty: 659 Lokalizacja: Międzysieć
Naklejki: 0
|
Re: Pomysły na modyfikacje
Jej! No to mniej więcej się zgadzamy co do RiC - tam wyżej chodziło mi raczej o to, żeby nie narzucać liniowości, ale proponować pewną domyślną opcję trochę bardziej. I tak większość rzeczy w systemie będzie działało aż do przejścia gry w oparciu o kolejność, jaką sam wybierze gracz. Cieszę się bardzo, że zerkniesz na RiSP, bo tych kropek mogłoby wyjść nawet prawie dwa razy więcej niż epizodów (zależy to też trochę od tego, jak potraktować nieliniowość zadań na Plaży i w Wiosce u Królewny).
_________________ Mu matku! Pozdrawiam was wszystkich, ludziki dobrej woli! Mój avatar został przygotowany przez MRX-a, za co serdecznie mu dziękuję.
|
N, 10 sty 2021, 17:44 |
|
|
Newt Salamander
Starszy Norman
Dołączył(a): Pn, 25 maja 2020, 12:08 Posty: 366 Lokalizacja: Mazury
|
Re: Pomysły na modyfikacje
Dobra. Oto spis do Wehikułu czasu: 1. Intro 2. Budowa 3. Tunel czasoprzestrzenny 1 4. Parów prehistoryczny 5. Prehistoryczne podwórko 6. Samochodzik 7. Pojazd Kretonów (zaczyna się od słów Kretesa: "czyżby starożytni kretoni...." 8. Tunel czasoprzestrzenny 2 9. Tortury 10. Labirynt w lochach 11. Odnalezienie Nostradamusa 12. Średniowiecze (wyjście z karczmy. Można pograć w turniej lub odrazu pójść do herbu) 13. Labirynt z bazyliszkiem 14. Tunel czasoprzestrzenny 3 15. Kanały w przyszłości 16. Futurystyczny motor 17. Dom z czerwoną dachówką 18. Kod do leja z przyszłości 19. Tunel czasoprzestrzenny 4 20. Ponownie karczma pod różą 21. Koń Robert 22. Twierdza Rabarbark 23. Ponownie Koń Robert 24. Budowa helikoptera 25. Labirynt w zamku 26. Tunel czasoprzestrzenny 5 27. Starożytny Egipt (włącznie z rozpadliną) 28. Labirynt w piramidzie 29. Kult Ibisa 30. Tunel czasoprzestrzenny 6 31. Średniowiecze z happy endem 32. Tunel czasoprzestrzenny 7/8 33. Outro
Tuneli 7 i 8 specjalnie nierozłączałem
Ostatnio edytowano Pn, 11 sty 2021, 18:08 przez Newt Salamander, łącznie edytowano 1 raz
|
Pn, 11 sty 2021, 08:22 |
|
|
kretonpodziemny
Bardzo Stary Norman
Dołączył(a): Śr, 1 sie 2012, 18:14 Posty: 659 Lokalizacja: Międzysieć
Naklejki: 0
|
Re: Pomysły na modyfikacje
Ok, można nie rozdzielać tego finału (w końcu cutscenkę po środku i tak będzie można przeklikać i ćwiczenie drugiej podróży nie będzie zbyt utrudnione). Ale o co chodzi z 30.? RiWC całkiem ładnie się dzieli w większości epok, ale mam problemy z Przyszłością i Prehistorią (zapewne spowodowane tym, że RiWC odziedziczył po RiC jeszcze trochę nieliniowości). W Prehistorii właściwie jazda samochodzikiem jest tym samym segmentem co Prehistoryczne Podwórko (można je połączyć tak jak połączyłeś rozpadlinę węży z poznawaniem mantry) - można jechać od razu po wyjściu z parowu i złapaniu chomika. No chyba, że dajemy samochodzikowi w menu opcję ustawienia z jakimi kołami chcemy go rozegrać (oczywiście dostępne by były tylko te z nich, które już na tym koncie choć raz zdobyliśmy). W Przyszłości natomiast po wyjściu z kanałów, możemy od razu udać się do leja, aby go otworzyć (nie da się wtedy jedynie z niego skorzystać). Dlatego myślę, że po zainstalowaniu modyfikacji na to, żeby nie była możliwa jazda skuterem w nieskończoność (a jedynie raz w jedną i raz z powrotem), można to rozwiązać nieliniowo (w sensie że mamy a1 - autostrada, a2 - dom, a3 - powrót autostradą i b - otwieranie leja, które można załączyć lub nie). Albo też można pozostawić w menu wyłącznie optymalne, liniowe rozwiązanie (najpierw do domu, potem do leja), ale wtedy tym bardziej domagam się uwzględnienia powrotu autostradą. Edit: 7. Pojazd Kretonów zacząłbym raczej od słów narratora: Leja jednak nie było, byli za to... Skłaniam się też bardziej teraz do liniowych rozwiązań prehistorii i przyszłości, aby cały system mógł pozostać prosty (w przeciwieństwie do RiC, w którym jest znacznie więcej powodó na jego skomplikowanie).
_________________ Mu matku! Pozdrawiam was wszystkich, ludziki dobrej woli! Mój avatar został przygotowany przez MRX-a, za co serdecznie mu dziękuję.
Ostatnio edytowano Pn, 18 sty 2021, 13:39 przez kretonpodziemny, łącznie edytowano 3 razy
|
Pn, 11 sty 2021, 17:15 |
|
|
Newt Salamander
Starszy Norman
Dołączył(a): Pn, 25 maja 2020, 12:08 Posty: 366 Lokalizacja: Mazury
|
Re: Pomysły na modyfikacje
Okej Ładnie to wszystko opisałeś. To 30. napisałem przez przypadek i już je usuwam. Przy okazji, tutaj propozycja wyglądu menu do RiMS (LE). Trochę inaczej, ale z powodu innego interfejsu. Jeżeli nie zadziała to wejdź tu: https://drive.google.com/file/d/1OTdRYw ... sp=sharing
|
Pn, 11 sty 2021, 18:06 |
|
|
kretonpodziemny
Bardzo Stary Norman
Dołączył(a): Śr, 1 sie 2012, 18:14 Posty: 659 Lokalizacja: Międzysieć
Naklejki: 0
|
Re: Pomysły na modyfikacje
Jej! Działa przynajmniej z linka. Co symbolizują szary i czarny przycisk?
_________________ Mu matku! Pozdrawiam was wszystkich, ludziki dobrej woli! Mój avatar został przygotowany przez MRX-a, za co serdecznie mu dziękuję.
|
Pn, 11 sty 2021, 18:25 |
|
|
Newt Salamander
Starszy Norman
Dołączył(a): Pn, 25 maja 2020, 12:08 Posty: 366 Lokalizacja: Mazury
|
Re: Pomysły na modyfikacje
Mi działa tu i tu Szary przycisk to cutscencka+ Że tak powiem wywiad z kretesem i pozostałymi., a czarny pokazuje ilustracje danego epizodu
|
Pn, 11 sty 2021, 19:05 |
|
|
Newt Salamander
Starszy Norman
Dołączył(a): Pn, 25 maja 2020, 12:08 Posty: 366 Lokalizacja: Mazury
|
Re: Pomysły na modyfikacje
Dobra, jedziemy z listą: 1. Intro (dam intro no bo w końcu mi się podoba) 2. Zdobyć haczyk. 3. Budowa windy (A. Labirynt 1) 4. Pierwsza wizyta w Pocopane 5. Zdobyć audiencję (B. Labirynt 2) 6. Audiencja u Burmistrza 7. Ruch oporu 8. Uwolnienie Reksia (C. Labirynt 3) 9. Zaginiony ląd 10. Budowa słonia 11. Wnętrze Pragada 12. Wyjście z Pragada 13. Badanie zdjęć 14. Dom Xaviera 15. Zdjęcie Xaviera 16. Wydobyć magnez. 17. Plan Kretesa (D. Labirynt 4)--(Ten trzeba naprawić. Nie można go przejść. Ja przeszłem raz bo mi zbugowało grę. KKR doszedł do ostatniego możliwego elementu labiryntu.) 18. Gniazdo Szczurów I właśnie szary guziczek do odpalenia Outro A tamten czarny kwadracik pokazuje ilustracje danych epizodów. Robiłem to zdj w RiMS:LE dlatego widać tam moje zapisy, a napis jest po angielsku.
|
Wt, 12 sty 2021, 08:38 |
|
|
kretonpodziemny
Bardzo Stary Norman
Dołączył(a): Śr, 1 sie 2012, 18:14 Posty: 659 Lokalizacja: Międzysieć
Naklejki: 0
|
Re: Pomysły na modyfikacje
@Newt nie znam tak dobrze RiMS jak ty, dlatego mam kilka pytań: "Dostać się na audiencję" - rozumiem, że to się odpala po rozmowie ze strażnikami więzienia. Pojawia się jednak wtedy problem - gdzie umiejscowić Labirynt B? - chyba od razu po pierwszej rozmowie z Lucindą w okienku nr 3. Myślę, że tu przydałaby się kropka "Załączniki", może zamiast bezpośredniego dostępu do labiryntu, aby uniknąć kłopotów z nieliniowością (na miniaturce kropki mogłyby się znajdować labirynt, segregacja śmieci oraz jakiś screen z segmentu przygodówkowego). Co musi się załączyć, aby było możliwe zdobywanie przedmiotów do uwolnienia Reksia? Na czym polega przejście między wydobyciem magnesu a planem Kretesa? Oczywiście wszystkie labirynty trzeba poprawić, aby były grywalne i niepomijalne (a 4 w ogóle możliwy do przejścia ofc). Co do kwadracika z podglądem - oczywiście powinien być w każdej części. Grafika przycisku z outro nie ma większego znaczenia - ważne, żeby był. No i nadal nie podoba mi się idea przycisku z intro (przecież gdybyś miał wspólny przycisk do tego i "zdobyć haczyk", to nic by się nie zmieniło, bo nadal miałbyś szybki dostęp do obu, skoro intro można będzie pominąć przyciskiem "dalej").
_________________ Mu matku! Pozdrawiam was wszystkich, ludziki dobrej woli! Mój avatar został przygotowany przez MRX-a, za co serdecznie mu dziękuję.
|
Wt, 12 sty 2021, 10:26 |
|
|
kretonpodziemny
Bardzo Stary Norman
Dołączył(a): Śr, 1 sie 2012, 18:14 Posty: 659 Lokalizacja: Międzysieć
Naklejki: 0
|
Re: Pomysły na modyfikacje
Przepraszam za post pod postem, ale grałem niedawno w RiMS:LE i wydaje mi się, że już znam odpowiedź na te pytania: Aby możliwe było zdobywanie przedmiotów do uwolnienia Reksia konieczne jest zbadanie zdjęcia Burmistrza. Dlatego logicznym jest podział kropek, które zaproponował Newt w epizodzie 3 na Ruch Oporu i Uwolnienie Reksia. Pozostaje jednak jeszcze kwestia krokodyla w budyniu, którego można ustawić zarówno przed zbadaniem zdjęcia, jak i po nim. Oczywiście można załączyć mechanizm nieliniowości z RiC, ale żeby go uniknąć, można założyć, że w optymalnej wersji krokodyl będzie ustawiany w tej samej kropce, w której analizowane jest zdjęcie - przed wzięciem kamienia, po którym przechodzilibyśmy do następnej kropki (a dopiero w niej zdobywalibyśmy pozostałe przedmioty do uwolnienia Reksia). Oczywiście, gdyby ktoś zrobił to w odwrotnej kolejności, dopiero po ustawieniu krokodyla w budyniu po raz pierwszy na tym koncie, kropki przybierałyby optymalną zawartość (do tego czasu trzymałyby się kolejności, jaką wybrał gracz). Co do planu Kretesa, który jak rozumiem, obejmuje otwarcia przejścia dla Reksia, poinformowanie go i zaczajenie się z magnesem na sklepieniu, to myślę, że ponieważ pomnik można otworzyć przed zdobyciem magnesu (a przynajmniej powinna być taka możliwość, gdyby nie crash z kretem z kosiarką), lepiej mimo wszystko scalić to w jedną kropkę - "Pękate zbiorniki". Czyli podsumowując, tak bym podzielił RiMS (na kropki, poza podziałem na 6 epizodów, który powinien funkcjonować równolegle): 1. Zdobyć haczyk. 2. Budowa windy 3. Labirynt 1 4. Pierwsza wizyta w Pocopane 5. Załączniki (zawiera Labirynt 2) 6. Audiencja u Burmistrza 7. Ruch oporu 8. Uwolnienie Reksia 9. Labirynt 3 10. Zaginiony ląd 11. Budowa słonia trojańskiego 12. Wnętrze Pragada 13. Wyjście z Pragada 14. Badanie zdjęć 15. Dom Xaviera 16. Zdjęcie Xaviera 17. Pękate zbiorniki 18. Labirynt 4 19. Gniazdo Szczurów 20. Outro
_________________ Mu matku! Pozdrawiam was wszystkich, ludziki dobrej woli! Mój avatar został przygotowany przez MRX-a, za co serdecznie mu dziękuję.
|
Pn, 18 sty 2021, 14:05 |
|
|
Newt Salamander
Starszy Norman
Dołączył(a): Pn, 25 maja 2020, 12:08 Posty: 366 Lokalizacja: Mazury
|
Re: Pomysły na modyfikacje
W sumie tak, oto chodziło mi z tym Planem kretesa. korzystając z tego że piszę to na komputerze to zrobiłem to: Tak, wiem jakie to brzydkie
|
Pn, 18 sty 2021, 15:18 |
|
|
kretonpodziemny
Bardzo Stary Norman
Dołączył(a): Śr, 1 sie 2012, 18:14 Posty: 659 Lokalizacja: Międzysieć
Naklejki: 0
|
Re: Pomysły na modyfikacje
Nawet niezłe, tylko za mało dokładne. Jeśli nie miałaby to być super dokładna sieć, powinna przynajmniej zawierać ścieżkę optymalną i odgałęzienia związane z kolejnością KB/Bobror/Waldimors. Z tego co liczę, ten rysunek nawet tego nie oddaje. I gdzie tu jest przycisk do outro?
_________________ Mu matku! Pozdrawiam was wszystkich, ludziki dobrej woli! Mój avatar został przygotowany przez MRX-a, za co serdecznie mu dziękuję.
|
Pn, 18 sty 2021, 16:02 |
|
|
mysliwy112
Roz-krecony
Dołączył(a): Śr, 9 sie 2017, 17:28 Posty: 165
Naklejki: 0
|
Re: Pomysły na modyfikacje
Hmm można by wgl. też dodać jakieś bardziej zaawansowane menu które pozwala ustalić poziom doświadczenia, czary, nwm czarodziei?
_________________Jejku zapraszam https://github.com/mysliwy112
|
Śr, 20 sty 2021, 15:58 |
|
|
kretonpodziemny
Bardzo Stary Norman
Dołączył(a): Śr, 1 sie 2012, 18:14 Posty: 659 Lokalizacja: Międzysieć
Naklejki: 0
|
Re: Pomysły na modyfikacje
No właśnie mniej więcej to opisałem parę postów wyżej.
_________________ Mu matku! Pozdrawiam was wszystkich, ludziki dobrej woli! Mój avatar został przygotowany przez MRX-a, za co serdecznie mu dziękuję.
|
Śr, 20 sty 2021, 16:11 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|
|