|
|
Teraz jest Cz, 14 lis 2024, 07:45
|
Autor |
Wiadomość |
Dawid6
Bezpieczeństwo Forum
Dołączył(a): So, 7 lis 2009, 14:12 Posty: 2174 Lokalizacja: Koło komputera xD
Naklejki: 7
|
PiKlib patcher
Nie jest to może stricte modyfikacja, a bardziej przystępne wdzianko, w które modyfikacje wstawiłem, ale myślę, że jak najbardziej do działu pasuje. Po profesjonalnej premierze na Discordzie zdążyłem już o projekcie zapomnieć (mimo, że powinienem nad nim co jakiś czas pracować jednak ), ale czytając ostatnio potężne podsumowanie pomysłów by kretonpodziemny, uświadomiłem sobie, że na tutejszym forum pewnie nic bliżej o nim nie wiadomo. A zatem, nie przedłużając, przedstawiam zebranym PiKlib patcher, czyli stronkę, gdzie można sobie stuningować główną bibliotekę gry z serii Przygody Reksia od RiSP po RiKwA (np. piklib8.dll albo bloomoodll.dll) i odblokować tym samym pewne jej specyficzne właściwości: głównie uruchamianie bez potrzeby użycia płyty lub jej obrazu oraz (dla pracujących nad modyfikacjami) komunikaty debugowe (na inne zmiany nie mam pomysłu, więc ich nie ma). Stronę można znaleźć pod linkiem: https://dove6.github.io/PiKlib_patcher/Dostępne są dwa tryby działania: 1. automatyczny, oferujący wgranie biblioteki, zaznaczenie pożądanych patchy i pobranie rezultatu 2. manualny, listujący wszystkie dostępne łatki do bibliotek wraz z linkami do ich pobrania Zapewne większości wystarczy opcja 1. Manualnej aplikacji łatek pobranych w punkcie 2 można dokonać konsolowym programem xxd: Na tę chwilę wsparcie nie jest dostępnej dla każdej istniejącej gry/biblioteki: po próbie wgrania niewspieranej biblioteki wyświetli się komunikat o brakujących danych oraz link do mailowego powiadomienia mnie o tym, z czego serdecznie proszę w takim wypadku skorzystać. Drobny update: wspomniane działanie bez płyty to definitywnie tylko przy pełnej instalacji. Przy braku takowej można prawdopodobnie po prostu skopiować zawartość płyty na dysk (+rozpakować wavy w przypadku RiKN).
_________________Przejrzyj moje okołoreksiowe projekty na GitHubie!Pozdrawiam wielu nieaktywnych użytkowników, wszystkich wciąż wchodzących oraz Playboiia, bo zawsze się żali, że go nie ma w moim podpisie. III miejsce w konkursie halloweenowym 2011, I miejsce w konkursie rocznicowym 2015Tym kolorem moderuję.
|
Wt, 21 lip 2020, 17:43 |
|
|
kretonpodziemny
Bardzo Stary Norman
Dołączył(a): Śr, 1 sie 2012, 18:14 Posty: 657 Lokalizacja: Międzysieć
Naklejki: 0
|
Re: PiKlib patcher
Nie ważne jak to nazwiemy - jak najbardziej pasuje. Dzięki za rozwiązanie, przynajmniej dla części gier. U mnie działa tylko z RiC i RiKN (z RiU nie, mimo że podobno to PIKLIB8 ).
_________________ Mu matku! Pozdrawiam was wszystkich, ludziki dobrej woli! Mój avatar został przygotowany przez MRX-a, za co serdecznie mu dziękuję.
|
Wt, 21 lip 2020, 21:46 |
|
|
Dawid6
Bezpieczeństwo Forum
Dołączył(a): So, 7 lis 2009, 14:12 Posty: 2174 Lokalizacja: Koło komputera xD
Naklejki: 7
|
Re: PiKlib patcher
Dzięki za pliki, potwierdzam zassanie Wygląda na to, że ta biblioteka z RiU jest z nowszego wydania i delikatnie się różni (ale chyba nie aż tak, żebym musiał coś nowego do niej wymyślać i użyję tego patcha z wcześniejszej wersji). Natomiast RiSP/8 oraz RiWC mam jeszcze do zrobienia, jak tylko będzie gotowe do testów/użytku, to dam znać! Może sobie od razu zanotuję praktyczną to-do listę: ☑ RiSP/8 no-CD, ☑ RiSP/8 log, ☑ RiU/8 log, ☑ RiWC no-CD, ☑ RiWC log, ☑ RiKwA no-CD, ☑ RiKwA log, ☑ patche dla nowszych wydań
_________________Przejrzyj moje okołoreksiowe projekty na GitHubie!Pozdrawiam wielu nieaktywnych użytkowników, wszystkich wciąż wchodzących oraz Playboiia, bo zawsze się żali, że go nie ma w moim podpisie. III miejsce w konkursie halloweenowym 2011, I miejsce w konkursie rocznicowym 2015Tym kolorem moderuję.
|
Śr, 22 lip 2020, 12:36 |
|
|
Dawid6
Bezpieczeństwo Forum
Dołączył(a): So, 7 lis 2009, 14:12 Posty: 2174 Lokalizacja: Koło komputera xD
Naklejki: 7
|
Re: PiKlib patcher
Lista została właśnie obalona, dodałem też na stronie drobne wpisy przy nazwach bibliotek pozwalające na identyfikację ich wersji. Jak zawsze zapraszam do testowania i podsuwania sugestii. Jeśli chodzi o plany na przyszłość, to pewnie zajmę się upiększaniem kodu, może dodam przycisk typu "zaproponuj kolejną łatkę", a w manualnej wersji informację o sumie kontrolnej dla jednoznacznej identyfikacji pliku .dll, ewentualnie podrasuję wersję mobilną :p (ciekawe, na co to komu). Na dalsze łatki na razie pomysłu nie mam.
Stan kompletności "nowszych wydań" na moment obecny wygląda tak, że brakuje wersji cdp.pl RiWC, wersji K.I.D.S. wszystkich poza RiU oraz wersji z magazynu Przygody Reksia wszystkich części oprócz RiWC. Może ktoś przypadkiem kiedyś je wyśle mailem i załączę.
_________________Przejrzyj moje okołoreksiowe projekty na GitHubie!Pozdrawiam wielu nieaktywnych użytkowników, wszystkich wciąż wchodzących oraz Playboiia, bo zawsze się żali, że go nie ma w moim podpisie. III miejsce w konkursie halloweenowym 2011, I miejsce w konkursie rocznicowym 2015Tym kolorem moderuję.
|
So, 26 wrz 2020, 19:54 |
|
|
Burak Chrumburak
Starszy Norman
Dołączył(a): N, 11 paź 2020, 15:57 Posty: 406 Lokalizacja: Kraina Bajek
|
Re: PiKlib patcher
Nie masz jeszcze Skarbu Piratów w wersji "Dziennik Dzieciom", bo ja mam taką wersje i jej nie rozpoznało
_________________ Za zdjęcia kolorowych robaków odpowiem na wszystkie pytania, które was dręczą
|
N, 11 paź 2020, 16:02 |
|
|
Dawid6
Bezpieczeństwo Forum
Dołączył(a): So, 7 lis 2009, 14:12 Posty: 2174 Lokalizacja: Koło komputera xD
Naklejki: 7
|
Re: PiKlib patcher
Zapraszam w takim razie do podesłania biblioteki na maila lub tutaj, jak wygodniej, inaczej nie jestem w stanie nic zrobić.
(właściwie to przydałby się upgrade narzędzia, żeby rozpoznawało dll na podstawie, dajmy na to, zawartości bez podpisu, żebym nie musiał dodawać nowej/starej łatki za każdym razem, gdy pojawi się ktoś z nową datą ostatniej modyfikacji ;-;)
_________________Przejrzyj moje okołoreksiowe projekty na GitHubie!Pozdrawiam wielu nieaktywnych użytkowników, wszystkich wciąż wchodzących oraz Playboiia, bo zawsze się żali, że go nie ma w moim podpisie. III miejsce w konkursie halloweenowym 2011, I miejsce w konkursie rocznicowym 2015Tym kolorem moderuję.
|
Pn, 12 paź 2020, 10:30 |
|
|
Burak Chrumburak
Starszy Norman
Dołączył(a): N, 11 paź 2020, 15:57 Posty: 406 Lokalizacja: Kraina Bajek
|
Re: PiKlib patcher
Ta wersja różni się głównie początkowym ekranem, po którym jest normalna gra (nie ma też w niej Pana Policjanta)
_________________ Za zdjęcia kolorowych robaków odpowiem na wszystkie pytania, które was dręczą
|
Pn, 12 paź 2020, 18:10 |
|
|
Burak Chrumburak
Starszy Norman
Dołączył(a): N, 11 paź 2020, 15:57 Posty: 406 Lokalizacja: Kraina Bajek
|
Re: PiKlib patcher
_________________ Za zdjęcia kolorowych robaków odpowiem na wszystkie pytania, które was dręczą
|
Cz, 15 paź 2020, 20:54 |
|
|
Newt Salamander
Starszy Norman
Dołączył(a): Pn, 25 maja 2020, 12:08 Posty: 366 Lokalizacja: Mazury
|
Re: PiKlib patcher
Pewnie jestem jakiś ciemny, ale jak to wpakować żeby działało poprawnie? W sensie żeby można było grać bez płyty? Wpakowałem do forlderu z grą (C:\pliki programów (x86)\AidemMedia\Reksio i Kretes w akcji) Ktoś wyjaśni jak się poprawnie powinno?
|
Wt, 12 sty 2021, 20:33 |
|
|
Dawid6
Bezpieczeństwo Forum
Dołączył(a): So, 7 lis 2009, 14:12 Posty: 2174 Lokalizacja: Koło komputera xD
Naklejki: 7
|
Re: PiKlib patcher
Brzmi dość poprawnie... Jeśli zmodyfikowałeś na stronie plik bloomoodll.dll i wgrałeś pobraną wersję do folderu instalacyjnego gry, to powinno działać. Jedyny warunek działania jest taki, żeby instalacja była pełna. A jakiś komunikat się wyświetla? Ten zwykły, że nie ma płyty, czy może inny?
_________________Przejrzyj moje okołoreksiowe projekty na GitHubie!Pozdrawiam wielu nieaktywnych użytkowników, wszystkich wciąż wchodzących oraz Playboiia, bo zawsze się żali, że go nie ma w moim podpisie. III miejsce w konkursie halloweenowym 2011, I miejsce w konkursie rocznicowym 2015Tym kolorem moderuję.
|
Wt, 12 sty 2021, 22:15 |
|
|
Newt Salamander
Starszy Norman
Dołączył(a): Pn, 25 maja 2020, 12:08 Posty: 366 Lokalizacja: Mazury
|
Re: PiKlib patcher
"Brak płyty CD" Mam wersję z cytatem z forum, ale ona różni się tylko pudełkiem, płyta jest taka sama co oryginalna.
|
Śr, 13 sty 2021, 08:18 |
|
|
gapex09
Się Odezwał
Dołączył(a): Wt, 16 lut 2021, 13:37 Posty: 1
|
Re: PiKlib patcher
Witam. Po sptachowaniu pliku bloomoodll.dll gra się nie uruchamia. Czy wie ktos co zrobić?
|
Wt, 16 lut 2021, 13:40 |
|
|
Burak Chrumburak
Starszy Norman
Dołączył(a): N, 11 paź 2020, 15:57 Posty: 406 Lokalizacja: Kraina Bajek
|
Re: PiKlib patcher
A jaką grę i jaką wersje?
_________________ Za zdjęcia kolorowych robaków odpowiem na wszystkie pytania, które was dręczą
|
Wt, 16 lut 2021, 13:52 |
|
|
KogutWynalazca
Roz-kreca się
Dołączył(a): Pn, 29 kwi 2019, 21:28 Posty: 34
|
Re: PiKlib patcher
Byłaby kiedyś możliwość rozszerzenia działania patchera także do innych gier AidemMedia?
|
Pn, 9 sie 2021, 13:32 |
|
|
Dawid6
Bezpieczeństwo Forum
Dołączył(a): So, 7 lis 2009, 14:12 Posty: 2174 Lokalizacja: Koło komputera xD
Naklejki: 7
|
Re: PiKlib patcher
Byłaby. Pod warunkiem, oczywiście, że gry te będą na piklibie/bloomoo. Posiadam na przykład pliki ze Śpiącej Królewny i Królowej Śniegu, mogę wrzucić przy najbliższej okazji. Konkretnego terminu jednak nie znam.
_________________Przejrzyj moje okołoreksiowe projekty na GitHubie!Pozdrawiam wielu nieaktywnych użytkowników, wszystkich wciąż wchodzących oraz Playboiia, bo zawsze się żali, że go nie ma w moim podpisie. III miejsce w konkursie halloweenowym 2011, I miejsce w konkursie rocznicowym 2015Tym kolorem moderuję.
|
Cz, 12 sie 2021, 19:45 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|
|