Teraz jest Cz, 14 lis 2024, 07:26



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
RiK:TTW - widescreen fix 
Autor Wiadomość
Bezpieczeństwo Forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 7 lis 2009, 14:12
Posty: 2174
Lokalizacja: Koło komputera xD
Naklejki: 7
Post RiK:TTW - widescreen fix
Guten Abend! :koguten:
Drugi dodatek do Starej Serii zestarzał się dość kiepsko. I mówię tu nie tylko o teksturach słabej jakości, topornym sterowaniu i miernym programowaniu wynikającym z pisania silnika 3D na szybko pod jedną gierkę, ale i o estetycznej współpracy z czymkolwiek szerszym niż 4:3.
Jak już o programowaniu mowa, to warto wspomnieć, że skrypty pisane są w języku Lua, który jest "normalny", powszechny w użytku, itd., więc w przeciwieństwie do takiego CNV cechuje się przystępnością oraz łatwością w nauce. Jak się okazuje, można z jego użyciem uruchamiać zewnętrzne programy, co otwiera ścieżkę do wielu możliwości uważanych przez niektórych za... nienaturalne. W tym do wykradania danych, formatowania dysków oraz wysuwania napędów CD, więc lepiej uważajcie, co uruchamiacie1 :kuratoren:
Porzućmy jednak te czarne scenariusze i przejdźmy do sedna.

Pomysł na łatkę wziął się jak zwykle z niezadowolenia obecnym stanem rzeczy. Przeszkadzało mi, że gra udostępnia ograniczoną listę rozdzielczości wyłącznie pełnoekranowych, z czego połowa używa przestarzałego trybu graficznego, tj. 16-bitowych kolorów. Tymczasem w pliku konfiguracyjnym gry (dostępnym pod ścieżką "%APPDATA%\AidemMedia\Rex3D\Rex3D.ini") na spokojnie można ustawić rozdzielczość dowolną lub sprawić, by gra uruchamiała się w trybie okienkowym.
Pierwszym etapem prac było napisanie programu display_modes.exe listującego wszystkie dostępne rozdzielczości ekranowe i zawarcie tych danych w opcjach gry do wyboru przez użytkownika. Zastosowany przez AM sposób selekcji wydał mi się niewygodny w użyciu i przede wszystkim w programowaniu, więc postawiłem na kontrolkę typu list box (która w kodzie nosi opacznie nazwę combo box, ale cii, i tak nikt tego nie czyta). Zawartość tej listy można przewijać strzałkami oraz suwakiem. Po znalezieniu interesującej rozdzielczości wystarczy kliknąć wpis, by dokonać zmiany.
Następnym krokiem było dopasowanie elementów interfejsu tak, żeby nie były "rozstrzelone" po ekranie, lecz zachowywały pierwotną szerokość odstępów. Dodatkowo należało zająć się tłami: wycentrować grafiki na planszach tytułu, menu głównego oraz napisów końcowych. Nie mogłem się też powstrzymać przez lekkim uporządkowaniem przerabianego kodu :P co, mam nadzieję, ułatwi ewentualnym przyszłym modderom pracę. Oprócz tego konieczna była drobna edycja pliku rex3d.dll tak, by czarny ekran ładowania przykrywał całą planszę, a nie tylko jej większość2.
No a potem postanowiłem skonsultować pracę z użytkownikami Discorda, co zaowocowało uwagami natury estetycznej i użytkowej (oraz konieczności ich implementacji :kuratoren:). Dziękuję serdecznie kretonowipodziemnemu, Domciowi i innym za cenne rady!
Na koniec okazało się, że odtwarzane przez grę cutscenki nie umieją into pillarbox, przez co zmuszony byłem do stworzenia programu cutscenes.exe. Ten szalony projekt przejmuje funkcje odtwarzacza filmików, rysując obraz na wierzchu okna gry.

To by było na tyle, jeśli chodzi o opis moich przygód. Reszta spoczywa w waszych rękach :) W razie pojawienia się jakichś uwag, piszcie.
Poniżej zamieszczam porównanie wyglądu większości scen dla rozdzielczości 800x600 (4:3) oraz 1400:600 (21:9) w postaci:
a) albumu Imgur, gdzie opisane obrazki następują po sobie,
b) "różnicy" na GitHubie, gdzie pominięte są obrazki, w których nic się nie zmieniło, ale za to można skorzystać z opcji "Swipe" i "Onion Skin" (poprzez przyciski pod każdym porównaniem), w których za pomocą suwaka ustawia się nachodzenie na siebie lub przezroczystość nałożonych grafik.

Lista rzeczy do zrobienia nie pozostaje pusta. Można zastanowić się nad kwestią pozycji ikon generatorów (w widoku piętra oraz poziomu), a także ikony aktywnej postaci (w widoku poziomu).
Ponadto edytor został pominięty w modyfikacji, a widzę, że problem [s z e r o k i c h] rozdzielczości idących dotyczy również jego: rozjeżdżają się ikony po lewej i prawej stronie.
Oczywiście tutaj również jestem otwarty na sugestie.

Zgodnie z tradycją dotyczącą modów do TTW chciałbym zawrzeć w credistach Domcia, który przygotował trzy wypowiedzi Głosu z użyciem Reksiotronu. Wypowiedzi te są niezwykle gustowne i przystojne, a poza tym wyjaśniają, do czego służą elementy nowego interfejsu zmiany rozdzielczości.


Nazwa łatki: RiK3Wide
Aktualna wersja: 0.1.0
Link do łatki: https://drive.google.com/file/d/1mL4zVD ... sp=sharing
Link do kontrłatki: https://drive.google.com/file/d/1H2Fu7s ... sp=sharing
(Kontrłatka zawiera oryginalne pliki, więc wrzucając ją do katalogu gry "przykrywa się" łatkę tym, co było.)
Link do plusłatki zapewniającej kompatybilność z modem odblokowującym edytor: https://drive.google.com/file/d/1OV5cvo ... sp=sharing
(Należy najpierw wgrać modyfikację odblokowującą edytor oraz RiK3Wide w dowolnej kolejności, a na sam koniec dołożyć plusłatkę.)


Data ostatniej aktualizacji: 22.02.2022

_________________________________________________________________
1 Zaręczam jednak, że w tym konkretnym modzie nie ma nic szkodliwego. Na dowód załączam kody dwóch programów wchodzących w skład łatki do oceny przez niezależnych ekspertów: https://gist.github.com/Dove6/6d10d49d9 ... 6a274e6be4
2 Właściwie to problem nie został rozwiązany całkowicie, a jedynie odsunięty w czasie. Gdzieś tak do popularyzacji formatów obrazu typu 6,82(6):1 :lol:

_________________
Przejrzyj moje okołoreksiowe projekty na GitHubie!
Pozdrawiam wielu nieaktywnych użytkowników, wszystkich wciąż wchodzących oraz Playboiia, bo zawsze się żali, że go nie ma w moim podpisie.
Obrazek III miejsce w konkursie halloweenowym 2011, I miejsce w konkursie rocznicowym 2015
Tym kolorem moderuję.


Wt, 22 lut 2022, 00:10
WWW
Się Odezwał
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 10 lip 2021, 17:39
Posty: 1
Lokalizacja: Małopolska
Post Re: RiK:TTW - widescreen fix
Zacna łatka.

_________________
Pingwin Mroźny tututututu


Wt, 22 lut 2022, 00:56
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL