|
|
Teraz jest Śr, 25 gru 2024, 19:15
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 3 ] |
|
Spritesheet'y Reksia i Kretesa + grafiki UI
Autor |
Wiadomość |
wiktorttt
Się Odezwał
Dołączył(a): Wt, 13 lut 2024, 15:31 Posty: 2
|
Spritesheet'y Reksia i Kretesa + grafiki UI
Kiedyś miałem w planie projekt zrobienia kolejnej części przygód reksia w 2D, finalnie nie udało się przez fakt, że nie jestem jeszcze na tyle zaawansowanym programistą, aby utrzymać psychikę przy tak dużym projekcie (+ gra straciłaby urok bez klasycznych głosów wszystkim nam dobrze znanym)
Z tego też powodu, chcę podzielić się pełnymi spritesheet'ami Reksia i Kretesa, które zostały za pomocą AI zupscale'owane. W .rarze znajdują się wszystkie przyciski UI z Reksia i Kapitana Nemo. Została też dodana tekstura slotu ekwipunku dla gracza, poprawiona i zupscaleowana, aby była widoczna na aktualnych komputerach. Strona limituje upload do 16MB max dlatego w dwóch częściach podsyłam. Miłego projektowania, serwus!
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
Wt, 13 lut 2024, 15:52 |
|
|
Dawid6
Bezpieczeństwo Forum
Dołączył(a): So, 7 lis 2009, 14:12 Posty: 2174 Lokalizacja: Koło komputera xD
Naklejki: 7
|
Re: Spritesheet'y Reksia i Kretesa + grafiki UI
Dzięki za udostępnienie! Fajna robótka z uporządkowaniem. W jaki sposób pozyskałeś sprite'y? Wycinałeś ze zrzutów ekranu czy skorzystałeś z narzędzia do rozpakowania plików gry? https://github.com/mysliwy112/AM-transcoderSzkoda, że projektu nie udało się dokończyć. Jeśli wciąż masz pomysł na historię, to możesz przekuć go w opowiadanie - taki rodzaj twórczości też zostanie tu ciepło przyjęty. Przy okazji wspomnę o rekrutacji do zespołu Remastera Reksio i Skarb Piratów: https://www.przygody-reksia.pl/dolacz-do-zespolu To też dobra alternatywa do samodzielnej pracy nad nową częścią A, i mam jeszcze pytanie odnośnie zastosowanej sztucznej inteligencji. Widzę, że pojawiło się sporo artefaktów przy upscale'owaniu - podwójne linie, dziwne rozmycia, itd. Jakiego modelu używałeś i z jakimi ustawieniami? Jeśli wciąż posiadasz materiał źródłowy, to możesz również podrzucić, może komuś bardziej doświadczonemu uda się uzyskać lepszy efekt
_________________Przejrzyj moje okołoreksiowe projekty na GitHubie!Pozdrawiam wielu nieaktywnych użytkowników, wszystkich wciąż wchodzących oraz Playboiia, bo zawsze się żali, że go nie ma w moim podpisie. III miejsce w konkursie halloweenowym 2011, I miejsce w konkursie rocznicowym 2015Tym kolorem moderuję.
|
Śr, 21 lut 2024, 14:16 |
|
|
wiktorttt
Się Odezwał
Dołączył(a): Wt, 13 lut 2024, 15:31 Posty: 2
|
Re: Spritesheet'y Reksia i Kretesa + grafiki UI
Cześć, po wrzuceniu posta zapomniałem troszkę o nim także wybacz za refleks. Co do pozyskania sprite'u korzystałem dokładnie z tego transcodera od mysliwego. Problem był w tym, że wszystkie grafiki były strasznie porozwalane i uporządkowanie tego wszystkiego trwało wieczność i jeszcze dłużej, łącznie chyba z 8h na przestrzeni dwóch dni by doprowadzić je do tego stanu jaki widać w załącznikach. Co do opowiadania to może dla przyszłościowych game dev'ów rzucam mocno skrócony pomysł na jaki wpadłem miesiące temu: "Reksio i Jajo Ewolucji" Reksio dostaje misje od Koguta aby zebrać jajka od kur. Okazuje się, że żadna owego nie zniosła. Reksio odkrywa że ewolucja została wstrzymana, bo jajo ewolucji zostało ukradzione. Jego celem jest je odzyskać i z tego powodu buduje i/trafia z powrotem do Magixu
Złym: Zła czerwona kopia reksia która stworzona została przez złego kotonatora (w designie voldemorta) Kotonator istniał w Magixie już przed Reksiem i Czarodzieje, ale znajdował się on na opuszczonej, niedostępnej wyspie do której nie było dostępu, a z której się wydostał z chęcią zemsty za zamknięcie.
Oczywiście mocne streszczenie i aby rozwinąć myśl to trzeba mocno się pozastanawiać.
Co do rekrutacji, tak myślałem nad nią ale zrezygnowałem z faktu, że twórcy korzystają tam z C# w Unity, a ja ani z jednym ani z drugim nie jestem opanowany tak dobrze, jak z GDScriptem w Godot'cie. Umiejętności rysowania też nie mam, więc tak naprawdę jedyne w czym mógłbym pomóc to w pomysłach na nową część, ale do niej jeszcze daleko, bo o ile pamiętam twórcy chcieli stworzyć wszystkie części Reksia w wersji remastered, zanim stworzą jakąś nową.
I finalnie co do upscale'owania. Korzystałem z programu Upscayl, model Digital Art, ustawienia: image scale - 2x, image compression - 0% Dla zainteresowanych całe szczęście po folderach znalazlem wersje 'raw' bez upscale'owania ale tylko Kretesa i Reksia (bez Inventory), także jeśli ktoś chce samodzielnie je zupscale'ować to droga wolna ^^ Powodzenia! Wszystko w załącznikach
POPRAWKA!!! Plik "Reksio i Kretes RAW.rar" posiada pliki bez upscale'owania, ale o różnych rozmiarach, oryginalnych jakie były wbudowane w gre. Dla przykładu jedna klatka Reksia ma 107x96px gdzie następna może już mieć 108x97. Te minimalne różnice sprawiają, że implementacja tych grafik do gry byłaby uciążliwa. Plik "Reksio i Kretes JEDNOLITE_ROZMIARY.rar" posiada ujednolicone pliki Kretesa 120x120 oraz reksia 120x160, które nadają się do Unity / Unreal / Godot BEZ UPSCALE'OWANIA!
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
Pt, 24 maja 2024, 11:48 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 3 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|
|